خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور خبر داد:

تحویل سند زیست محیطی جاده قزوین به رودسر در مهر ماه/ موافقت اصولی زیست محیطی جاده حاصل شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۸۰

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مقرر شده چهارم مهر ماه امسال از نگاه زیست محیطی، سند مجموعه کامل جاده قزوین تا رودسر را تحویل بگیریم.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از جاده قزوین به رحیم‌آباد - کلاچای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر از قزوین به گیلان یک راه اصلی وجود دارد که از مسیر رودبار و منجیل عبور می‌کند.

وی افزود: با توجه به جمیع جهات از نظر پدافندی و مسائل اجتماعی، جاده‌های شریانی در مسیر قزوین به گیلان باید وجود داشته باشد که از 10 سال گذشته مسیری از قزوین به رودسر(رحیم‌آباد-کلاچای) تعریف شده که پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای برای این مسیر در این مدت فراهم نشده است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: وجود نگاه‌های متفاوت زیست‌محیطی مانع پیشرفت احداث جاده قزوین-رحیم‌آباد و کلاچای شده است که باید تعیین تکلیف آن باید صورت گیرد.

نوبخت اضافه کرد: برای مردم و دولت مسئله محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که امروز با مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و استانداران دو استان قزوین و گیلان و مسئولان محلی از جاده قزوین-رحیم‌آباد و کلاچای بازدید شد.

وی به اقدامات انجام شده در قبل و جمع‌بندی این اقدامات در زمینه جاده قزوین-رحیم‌آباد و کلاچای اشاره و خاطرنشان کرد: این جاده از نظر زیست محیطی موافقت اصولی دارد و در برخی قطعات در دو استان قزوین و گیلان نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مقرر شده ظرف دو ماه آینده نظرات شرکت ساخت و توسعه حمل  و نقلی و همچنین محیط زیست در زمینه جاده حریم‌آباد و کلاچای اعلام شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: مقرر شده چهارم مهرماه مجموعه کامل مسیر قزوین تا رودسر از نگاه زیست محیطی سند تحویل بگیریم و ردیف اعتباری که در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان قزوین مصوب شده، جزو اولویت‌ها تعیین شود و اختصاص یابد.

نوبخت با ذکر اینکه موافقت اصولی با مسائل زیست محیطی برای جاده قزوین-رحیم‌آباد و کلاچای حاصل شده و امکان ادامه این پروژه وجود دارد، ادامه داد: با توجه به مسائل پدافندی و اینکه یک راه جایگزینی برای اتصال بین دو استان همسایه و همجوار گیلان و قزوین وجود داشته باشد، امیدواریم بتوانیم پروژه پراهمیت  جاده قزوین-رحیم‌آباد و کلاچای را به زودی نهایی کنیم.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز