خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

پلمپ واحد غیرمجاز تورهای مسافرتی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۲۳۱

واحد فروش غیر مجاز تورهای گردشگری داخلی و خارجی در قزوین به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی با حضور نمایندگان میراث‌فرهنگی استان و اداره کل اماکن مهر و موم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین استان قزوین با اعلام این خبر افزود: در سالهای اخیر برخی افراد و واحدهای غیر مجاز بدون داشتن مجوز رسمی در زمینه فروش تورهای گردشگری فعالیت داشتند که به دلیل رعایت‌نکردن استانداردهای مصوب گردشگری و تضییع حقوق مسافران و خانواده‌ها در طول سفر، اغلب خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورند.

علی خزائلی افزود: کلیه واحدها و افراد حقیقی و حقوقی که در زمینه تبلیغ و فروش تورهای مسافرتی فعالیت دارند تنها با داشتن مجوز رسمی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مجاز به فروش تورهای مسافرتی بوده و در غیر این صورت طبق ضوابط با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با تاکید بر آگاهی شهروندان در خرید تورهای مسافرتی تصریح کرد: در خرید تورهای مسافرتی تنها در صورت ارائه مجوز بند “ب” دارای اعتبار از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، قرارداد تور دارای مهر و سربرگ دفتر، بیمه مسافرتی، رسید پرداخت، مبلغ پرداختی و … به مسافران، خسارات مالی و جانی برای مسافر از طریق سازمان میراث فرهنگی قابل پیگیری خواهد بود.

این مقام مسئول یادآور شد: گردشگران و هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه  و جهت ارائه نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانند با تلفن ۳۳۶۸۵۰۲۴ واحد نظارت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز