خبرگزاری کار ایران

مدیر خانه مطبوعات استان قزوین عنوان کرد:

جمعیت خبرنگارنماها از خبرنگاران واقعی غربالگری شوند/ روابط عمومی ها گزینشی کار نکنند

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۱۹۱

مدیر خانه مطبوعات استان قزوین عنوان کرد: خبرنگاران حقیقی و فعال در فضای اطلاع رسانی استان بسیار اندک هستند و لازم است تا جمعیت خبرنگاران واقعی و خبرنگارنماها از یکدیگر تفکیک شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هادی درزی رامندی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی روابط عمومی های استان قزوین که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، با اشاره به برنامه های هفته خبرنگار بیان کرد: می توان با تشکیل ستاد هفته خبرنگار در استان و بهره گیری از ظرفیت دستگاه های مرتبط به بهترین نحو برای برگزاری جشن روز خبرنگار در 17 مردادماه اقدام کرد.

وی گفت: خوشبختانه مدیریت ارشد استان همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته و بر همین اساس تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی با خانه مطبوعات استان برای برگزاری مطلوب جشن روز خبرنگار داشته است.

مدیر خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به مشکلات جشن روز خبرنگار در سال گذشته، اظهار کرد: متاسفانه جشن روز خبرنگار در سال گذشته با برخی حواشی و هیاهوی رسانه ای برگزار شد که چندان زیبنده استان نبود و امیدواریم در سال جاری شاهد چنین مسایلی در فضای رسانه ای استان نباشیم و این مراسم بدون تنش های سیاسی و در شٲن مقام خبرنگار انجام شود.

درزی رامندی ضمن اشاره به تامین منابع مالی این مراسم عنوان کرد: خوشبختانه با همکاری مسئولان ارشد استان و پیگیری های انجام شده، تعهدات مالی جشنواره روز خبرنگار در سال ۹۷ محقق شده و به حساب خانه مطبوعات استان واریز شد.

وی همچنین با اشاره به گلایه برخی مسئولان روابط عمومی های استان از برخی خبرنگارنماها، افزود: امروزه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی زحمات زیادی را متقبل می شوند ولی خبرنگاران حقیقی و فعال در فضای اطلاع رسانی استان بسیار اندک هستند.

این مسئول با تایید بسیاری از گلایه های مسئولان روابط عمومی ها در تعامل با رسانه ها، گفت: البته باید پذیرفت که بسیاری از ضعف ها و آسیب های موجود در این فضا به نحوه رفتار و تعامل خود روابط عمومی ها باز می گردد که امیدواریم با سازوکاری مناسب برای اصلاح آنها اقدام شود و همچنین برخی روابط عمومی ها در دعوتنامه های خود گزینشی کار نکنند.

درزی رامندی ارایه بانک اطلاعاتی خبرنگاران و غربالگری اصحاب رسانه استان که مورد درخواست مسئولان روابط عمومی ها می باشد را امری مهم خواند و تصریح کرد: این پایش و غربالگری در دستور کار خانه مطبوعات استان قزوین قرار گرفته و به زودی با تشکیل جلسه ای در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیر خانه مطبوعات استان قزوین ضمن اشاره به گلایه روابط عمومی ها از حضور تعداد زیاد خبرنگاران در نشست های خبری برای دریافت کارت هدیه نیز افزود: می توان این مشکل را با تخصیص هدایای در نظر گرفته به خبرنگاران واقعی از طریق خانه مطبوعات یا تحویل هدایا به خبرنگاران زحمت کش در هر حوزه بعد از برگزاری نشست های خبری حل کرد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه اعضای حاضر در خصوص تشکیل خانه روابط عمومی ها، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای خبرنگاران، بازدید روابط عمومی ها از رسانه های فعال و تجلیل از آنها، رتبه بندی خبرنگاران به بحث و گفت و گو پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز