خبرگزاری کار ایران

​برگزاری مراسم پایان دوره ۴۰ نفر از کارورزان هنرستان های دولتی در خانه ملک مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۱۵۵

ژوژمان پایان دوره ۴۰ نفر از کارورزان هنرستانهای دولتی مشهد ، در مرکز آفرینش و پژوهش هنرهای سنتی خانه ملک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، زهرا تندکار مدیر مرکز آفرینش و پژوهش هنرهای سنتی خانه ملک  با اعلام این خبر گفت: در این دوره ۳۰ روزه ۴۰ نفر از هنرجویان و دانش آموزان هنرستانهای دولتی مشهد با حضور در مرکز آفرینش و پژوهش هنرهای سنتی خانه ملک ، توسط اساتید مجرب تعیین سطح شدند و در ۱۸ رشته مختلف هنری کارورزی کردند.

وی ادامه داد: در پایان دوره بهترین آثارشان که مورد تایید اساتید مربوطه بود در مراسمی با حضور معاونت محترم صنایع دستی به نمایش گذاشته شد.

تندکاراظهارکرد: در بین این آثار گروهی از هنر آموزان با حضور در خانه ملک و قرار گرفتن در معرض رشته های مختلف صنایع دستی و آثار هنری تولید شده ، به سرپرستی اساتید کارگاه طراحی ، اقدام به طراحی بسته بندی محصول کردند که در پایان دوره این بسته بندیها نیز ارائه شد.

خانه ملک مربوط به اواخر دوره قاجار است و در مشهد، ضلع شرقی خیابان امام، روبروی اداره دارائی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۱۱۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا یکی از نمونه خانه های زیبای برجا مانده از دوران انتقال معماری در اواخر عصر قاجاریه محسوب می شود. بنای مزبور در گذشته بسیار وسیع تر بوده اما اکنون تنها بخش بیرونی آن برجای مانده که شامل دو طبقه است. طبقه بالایی دارای سقف مشبک و منبت کاری شده چوبی و شومینه گچبری زیبایی است. خانه ملک امروزه مرکز هنر های سنتی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی است. مکانی در جایی بوده که برای مسافران و زائران که از بیرون حصار شهر به سوی دروازۀ پایین خیابان می‌آمدند، جلب توجه می‌کرده است.

در حال حاضر بیش از 17 رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی در این مرکز فعال است ، هم چنین بازارچه صنایع دستی و هنرهای سنتی در این مرکز دایر است و بازدید از خانه ملک برای عموم رایگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز