خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی؛

خرید تضمینی بیش از 9 هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۰۹۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت :از ابتدای فصل برداشت دانه روغنی کلزا در استان ، میزان 9 هزار و 338 تن کلزا از زارعین خریداری شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از 15 درصد رشد برخوردار است .

به گزارش خبر نگار ایلنا، اکبر کرامتی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی مباشر خرید کلزا در استان است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در شرایط مطلوب در حدود 13 تا ۱۴ هزار تن دانه روغنی کلزا در آذربایجان غربی از  ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول برداشت شود.

کرامتی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال در سال جاری تعیین شده است،اظهار کرد: تاکنون 62 درصد بهای کلزای خریداری شده ، معادل 20 میلیارد تومان به حساب زارعین واریز شده و همچنان این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ مرکز خرید دولتی جهت تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعین کلزا کار استان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تاکنون مراکز خرید مستقر در شهرستانهای پلدشت، نقده، بوکان، میاندوآب و پیرانشهر بیشترین میزان دانه روغنی را از زارعین استان خریداری کرده اند و عملیات خرید همچنان تا 10 مردادماه ادامه خواهد داشت.

این مسئول یادآور شد: استان آذربایجان غربی در حال حاضر از نظر خرید دانه روغنی کلزا در رتبه هشت کشوری قرار دارد که محصول خریداری شده به مقصد کارخانه روغن کشی استان اصفهان حمل می شود.

وی گفت: امسال بذر یارانه ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه های ریز کارنده و هد برداشت نیز به صورت یارانه ای در اختیار زارعان قرار داده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز