خبرگزاری کار ایران

ایلنا از تبریز خبر می‌دهد؛

ماجرای پیچید‌ه آقای آبدار

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۰۷۴

مرتضی آبدار طبق نامه رئیس سازمان قطار شهری تبریز بازنشسته محسوب می‌شود موضوعی که خود او آن را تکذیب کرده است.

به گزارش ایلنا، از سازمان قطار شهری تبریز اصرار است و از سازمان میراث فرهنگی استان انکار. ماجرا به انتشار نامه‌هایی از مدیرعامل قطار شهری تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی درباره  وضعیت خدمتی مرتضی آبدار بازمی‌گردد.

مولوی‌فرد مدیرعامل قطار شهری تبریز، در نامه مورخ 97/11/8 خطاب به آبدار از ابلاغ بازنشستگی وی پس از 35 سال خبر داده بود. همچنین در نامه‌ای دیگر معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این موضوع "ظاهرا" از موانع موجود برای پرداخت حقوق رئیس فعلی میراث فرهنگی استان سخن به میان آورده بود.

این حواشی با انتشار نامه پورمحمدی به مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگر کشور ابعاد جدیدتری یافت. به طوری که استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر پایان زمان خدمت آبدار از وی به عنوان بازنشسته یاد کرده و از مونسان خواسته بود در اسرع وقت تکلیف میراث فرهنگی استان را مشخص کند.

مولوی‌فرد نیز پس از نامه استاندار آذربایجان‌شرقی با در جریان گذاشتن وی، از قطع حقوق آبدار از ابتدای خردادماه سال جاری خبر داد.

تلاش شهرداری برای ابقا کارمند خود

اما ظاهرا این تمام ماجرا نبوده است؛ روز گذشته، انتشار نامه‌ای در فضای مجازی به تاریخ 9 تیرماه سال جاری با امضای مولوی‌فر خطاب به کریم فیضی مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تبریز نشان از تاکید شهرداری بر تمدید ماموریت آبدار حکایت می‌کند.

مولوی‌فرد در این نامه با اشاره به نامه ابلاغ بازنشستگی آبدار از عدم امکان تمدید ماموریت رئیس میراث فرهنگی استان در سازمان قطار شهری سخن گفته بود. نکته جالب توجه در این نامه‌ها تناقضات محتویات نامه با اظهارات آبدار است.

چالش بازنشستگی آبدار

آبدار در نشست خبری خود که 28 خردادماه برگزار شد، از سابقه خدمتی 34 سال و  4 ماه خبر داده بود اما رئیس سازمان قطار شهری در نامه‌های خود از سابقه 35 سال و 6ماهه سخن به میان آورده است.

در کنار این موضوع، تلاش مجموعه شهرداری برای تمدید ماموریت آبدار نیز نکته قابل توجهی است. ماجرای ساده‌ای که گویا این روزها به چالشی اساسی در شهرداری تبریز، قطار شهری تبریز، استانداری آذربایجان‌شرقی و میراث فرهنگی کل کشور تبدیل شده است و آن تعیین سابقه خدمت مرتضی آبدار است.

طبق اخبار رسیده آبدار در راستای همین ادعا در روزهای گذشته، با ارائه نامه‌ای از سوی مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کل کشور به مراجع ذی صلاح بر ادامه فعالیت در سازمان میراث فرهنگی استان تاکید کرده بود.

نکته دیگر قابل توجه در ماجرای نامه‌های منتشر شده سازمان قطار شهری تبریز، ماموریت چندین ساله آبدار از این سازمان در میراث فرهنگی است. سوالی که این روزها در فضای مجازی مطرح است، علت مامور شدن آبدار از قطار شهری است؟

بدین معنا که وقتی مرتضی آبدار کارمند شهرداری است و از آنجا به قطار شهری تبریز منتقل شده است، باید از اداره اصلی خود به سازمان دیگر مامور گردد. درحالی که وی طبق اسناد منتشر شده با حقوق و مزایای سازمان قطار شهری تبریز به اداره‌ای دولتی مامور شده است.

ماجرای بازنشستگی آبدار در چند ماه اخیر به موضوعی چالشی و تعجب برانگیز میانمسئولان شهری واستانی  تبدیل شده است. اما نکته اینجاست که  تعیین بازنشستگی یک فرد مسئله چندان پیچیده‌ای نیست که از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون نتوان آن را حل کرد. 
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز