خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد:

نهاده‌های تولیدات دام و طیور به میزان کافی تامین شده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۹۰۵

نهاده‌های تولیدات دام و طیور به میزان کافی تامین شده و نرخ مناسبی هم دارد که به راحتی در دسترس متقاضیان است.

سیدجمال سجادی پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نرخ مصوب مرغ و عرضه تنظیم بازاری آن از هفته آینده اظهار داشت: جوجه‌ریزی مرغداران در فروردین بیش از 2 میلیون و 600 هزار قطعه ریزی و در اردیبهشت و خرداد هم تقریبا همین میزان بوده اما طی این چند ماه روند منفی داشته است.

وی با بیان اینکه از نظر تولید گوشت مرغ مشکلی در استان نداریم ادامه داد: نوسان قیمت بر روی روند جوجه ریزی تاثیر داشته اما با این وجود مازاد تولید داریم و تقریبا بیش از دو برابر مصرف استان تولید می کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه استان های همجوار نرخ گذاری کشوری را رعایت نمی کنند و استان یزد نیز متاثر از این موضوع است اضافه کرد: نرخ جوجه باید دو هزار و 500 تومان باشد اما بیش از 3 هزار تومان عرضه می شود و این موضوع نیز در نرخ عرضه گوشت مرغ تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: باید همه استان ها در سطح کشور نرخ مصوب را رعایت کنند و اگر استانی رعایت نکند بر سایر استان ها نیز تاثیر دارد لذا اگر به مرغداران هم فشار بیاوریم ممکن است کشتار مرغ صورت نگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه بدون در نظر گرفتن استان‌های همجوار نمی‌توان موفق شد عنوان کرد: تحکم کردن آثار منفی دارد از جمله اینکه مرغدار جوجه ریزی نخواهد کرد که آمار چند ماه گذشته هم کاهش 300 هزاری جوجه ریزی را در هر ماه نشان می دهد.

وی افزود: فروش مرغ از سوی مرغدار باید 8 هزارو 550 تومان باشد و به کشتارگاه عرضه شود در حالی‌که مرغداران با نرخ 10 هزار و 100 تومان عرضه می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز