خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد:

پارچه مهمترین کالای فرهنگی و ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۷۳۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد گفت: مهمترین مخاطب این جشنواره طراحان مد هستند و اگر بحث رونق تولید و کالای ایرانی را داریم باید بدانیم مهمترین کالای فرهنگی و ایرانی پارچه است.

مجید جوادیان زاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: جشنواره فجر جزو بالاترین درجه اعتبار و مهمترین جشنواره ملی است لذا طی یک پروپوزال توجیهی پیشنهاد شد جشنواره ملی پارچه فجر هم به عنوان شاخه جدید این جشنواره تشکیل شود که با محوریت و میزبانی استان یزد برگزار می شود.

وی افزود: سعی می کنیم این جشنواره هر سال به میزبانی یزد ولی با شاخص های متفاوت برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هدف از برگزاری این جشنواره ملی در یزد را مزیت فرهنگی و هنری یزد در موضوع نساجی و پارچه عنوان کرد و افزود: در برخی موارد یزد تاریخ کهنی ندارد و باید این را پذیرفت ولی یرد در زمینه نساجی و پارچه بافی تاریخ و هویت دیرینه دارد و امیدواریم با این جشنواره پارچه به عنوان ابزار فرهنگی و کالای هنری هویت خودش را در یزد بازیابی کند.

جوادیان زاده عنوان کرد: این جشنواره دارای چند بخش خواهد بود از جمله بخش گالری شهر که سعی می کنیم در این بخش هنر پارچه بافی یزد را از قاب عکس بیرون آورده و در بین مردم و در شهر به مردم نمایش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد بیان کرد: یزد ظرفیت های خوبی در زمینه نساجی دارد و اینکه اولین دانشکده طراحی پارچه در یزد دایر شد و فارغ التحصیلان آن اکنون دنبال کار هستند که این جشنواره می تواند به آنها کمک کند.

وی در خصوص اینکه آیا این جشنواره در طراحی لباس و مد هم موثر است، گفت: مهمترین مخاطب این جشنواره طراحان مد هستند و اگر بحث رونق تولید و کالای ایرانی را داریم باید بدانیم مهمترین کالای فرهنگی و ایرانی پارچه است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر جشنواره آموزش و ارتقای دانش طراحان مد است افزود: مهمترین کالاهای فرهنگی لباس، مد و پارچه است که متاسفانه در این زمینه وارد کننده هستیم و این موضوع نشان می دهد طراحان قوی و آشنا با فرهنگ ایرانی اسلامی برای پارچه تربیت نکرده ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از میادین شهر یزد به نام غیااث الدین نقشبند یزدی نامگذاری شود افزود: در این جشنواره نشان غیاث الدین نقشبند یزدی را به برگزیدگان تقدیم می کنیم و هدف از نامگذاری این نشان شناساندن این چهره یزدی ادیب و هنرمند در زمینه نساجی است.

جوادیان زاده افزود: امیدواریم به زودی یکی از میادین یزد به نام این هنرمند و ادیب یزدی که پارچه های او در موزه های جهان به نمایش گذاشته شده نامگذاری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز