خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

البرز مصداق مبارزه با تحریم/ بیشترین انتظار صنعتگران تسهیل و رفع موانع تولید است

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۶۸۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان البرز مصداق مبارزه با تحریم است و می‌توان از راهکارهای مدیران استان البرز در اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو برای سایر استان‌ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا رحمانی عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: با وجود فشارهای اقتصادی کشور، کمترین تنش کارگری و تعطیلی واحدهای تولیدی البرز را شاهد بودیم و این هماهنگی تمام دستگاه‌ها و تیم اجرایی استانی است که با همراهی و یکدلی بیش از 150 برند مطرح تشکیل شده است.

وی افزود: استان البرز مصداق مبارزه با تحریم است و می توان از راهکارهای مدیران استان البرز در اقتصاد مقاومتی به عنوان الگو برای سایر استان ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های البرز واحدهای اقتصادی و دانش بنیان است که باید از این فرصت مغتنم بهره بیشتری برده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حوزه صادرات غیرنفتی و فناوری استان البرز از استان‌های شاخص است که می‌تواند کمک کند اما در حوزه صنایع معدنی البرز اول نیست.

رحمانی گفت: امروز بیشترین انتظارات صنعتگران تسهیل تولید و رفع موانع در این زمینه است که در سال جاری هفت محور مهم در موضوع فوق در وزارت صمت نهایی شده است.

وی اضافه کرد: رونق تولید، توسعه و تأمین ساخت داخل از مواردی است که در فرصت تحریمی ازآن ها بهره برد.

وزیر صمت گفت: برای تأمین ساخت داخل، 10 برنامه داریم که راه اندازی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی از جمله اقدامات مؤثر در این زمینه به شمار می رود.

وی با اشاره به فعالیت مپنا، گفت: لوکوموتیوسازی با کاهش ارز بری همراه شد و این شرکت با اقدامات بزرگ، فرصت خوبی در حوزه تامین مالی ایجاد کرده است.

رحمانی ادامه داد: شیوه‌های جدید استارت آپ ها را در حوزه تولید و معدن نیاز داریم تا روش‌های سنتی را متحول کنیم.

رحمانی گفت: مصوبه شعاع 120 کیلومتری برای صنایع تهران و البرز مشکل ایجاد کرده است و در این مورد جلسات متعددی تشکیل شده و لازم است واحدهایی که مغایر با قوانین زیست محیطی نیستند از امتیاز لازم بهره مند شوند.

وزیر صمت ادامه داد: 600 واحد صنعتی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی همراه هستند که حدود 30 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند لذا لازم است مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت حل و فصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز