خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

فعالیت بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در البرز / نرخ بیکاری البرز در 3 ماهه اخیر 1.6 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۶۶۸

استاندار البرز با اشاره به فعالیت بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در البرز، گفت: علیرغم استقرار واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در البرز، در این شرایط حساس شاهد تنش هایی در حوزه کارگری و کارفرمایی که در سطوح ملی زحمت ایجاد کند، نبوده ایم.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صمت و جمعی از مسئولان ملی و استانی برگزار شد با تاکید بر اینکه افکار عمومی و رسانه‌ها در البرز بسیار همراه و پشتیبان هستند، ادامه داد: بیش از 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در البرز فعال است که از این تعداد حدود 150 برند ملی و بین المللی محسوب می‌شوند همچنین 80 درصد از موسسات تحقیقات کشاورزی کشور نیز در این استان مستقر هستند.

شهبازی با اشاره به اینکه البرز حدود 65 درصد از آرد تهران را تامین می کند، گفت: اجرای راهبردهای دولت و تاکیدات مقام معظم رهبری در البرز به جد دنبال شده و در راستای رونق تولید، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بهبود روند صادرات، ایجاد آرامش و امنیت در استان و... گام های موثری برداشته شده است.

وی افزود: البرز، استانی نوپا است که از ابتدای تاسیس زیرساخت های بسیار ضعیفی داشته و اکنون نیز ارتقا زیرساخت های استان متناسب با رشد سریع جمعیت و مهاجرت پیش نرفته است، بنابراین ضرورت توجه ویژه ملی به این بخش وجود دارد.

استاندار البرز اضافه کرد: اکنون در البرز با وجود وحدت و انسجام بین تمامی مسئولان، تیم بزرگی برای تسریع در مسیر رشد و آبادانی این استان شکل گرفته و بدور از حواشی با قدرت به متن پرداخته ایم.

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در البرز، گفت: این استان توفیق جذب بیشترین اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را داشته و در راستا حائز رتبه اول کشور هستیم، همچنین البرز جزو 3 استان برتر کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی است.

شهبازی ویژگی های خاص البرز را برای جذب سرمایه گذاران برشمرد و افزود: زیرساخت های مهمی شامل فرودگاه، راه آهن، جمعیت، نزدیکی به پایتخت، محورهای مواصلاتی ملی، امنیت و... این استان را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی به مقصد ارزشمندی تبدیل کرده است.

وی از تحقق جذب 100 درصدی اعتبارات سفر رئیس جمهور به البرز خبر داد و گفت: نرخ بیکاری البرز در 3 ماهه اول سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.6 درصد کاهش یافته است.

استاندار البرز افزود: البرز برای نخستین بار از ابتدای تاسیس تاکنون رشد 15 درصدی اعتبارات عمرانی را تجربه کرده چراکه تشریح درستی از ضعف در زیرساخت های این استان صورت گرفته و مسئولان ملی در این راستا توجه ویژه ای داشته اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای حضورم در البرز تاکنون به طور متوسط هر 4 روز یک بار شاهد حضور یک مسئول ملی در البرز بوده ایم، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ یک از درخواست هایی که در سطوح ملی طرح کرده ایم بی پاسخ نمانده و مورد توجه قرار گرفته است.

شهبازی گفت: علی رغم استقرار واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در البرز، در این شرایط حساس شاهد تنش هایی در حوزه کارگری و کارفرمایی که در سطوح ملی زحمت ایجاد کند، نبوده ایم.

وی با بیان اینکه البرز یکی از استان های معین در حادثه سیل فروردین ماه امسال بود و بزودی عملیات بازسازی را در شهرستان باوی استان خوزستان آغاز خواهد کرد، افزود: تمامی اقدامات استان در سایه همدلی و هم افزایی مجموعه استان محقق می شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی البرز پس از سال ها انتظار تعیین تکلیف و جانمایی شد، ادامه داد: برای سفر معاون اول محترم رئیس جمهور چندین پروژه با اعتباری بیش از هزار و 800 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که به دلیل محدودیت زمان بخشی از آنها در برنامه گنجانده شد.

وی گفت: کلنگ زنی کتابخانه مرکزی البرز، آغاز عملیات اجرایی شهرک گلخانه ای استان برای اولین بار، اقدام جدی در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر تحقق سهم 30 درصدی بانوان از پست های مدیریتی استان، جوانگرایی در پست های مدیریتی استان و آغاز بکار اولین شهرک تخصصی دارویی البرز از جمله اقداماتی محسوب می شوند که با همدلی و تعامل در البرز طی مدت کمتر از 8 ماه محقق شد.

شهبازی به درخواست ها و مطالبات استان در سطح ملی اشاره کرد و افزود: امید است با تدابیر راهگشای معاون اول رییس جمهور نیازهای استان برای تسریع در روند توسعه و عمران برطرف شود.

وی اضافه کرد: بزودی عملیات اجرایی پست برق 400 کیلو ولتی در البرز آغاز می شود ولی این استان به یک پست 400 کیلوولتی دیگر نیز نیاز دارد.

استاندار البرز گفت: بیش از 70 درصد از آب مورد نیاز البرز از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می شود که با توجه به خطر فرونشست زمین ضرورت دارد که در خصوص افزایش حق آبه استان از مخازن موجود و تخصیص پساب تهران به البرز عنایت ویژه ای شود.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام، افزود: توفیق اخذ تفویض اختیار در خصوص تصمیم گیری برای اجرای طرح های گردشگری در طالقان از شورای عالی امنیت ملی را داشتیم که امید است این امر برای چالوس نیز محقق شود.

شهبازی عنوان کرد: اجرای ماده 110 قانون مالیاتی و انتقال پرونده 400 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در البرز برای بهره مندی این استان از ارزش افزوده این واحدها یکی از نطالبات اصلی استان است.

وی گفت: 153 واحد تولیدی البرز در تملک بانک ها قرار دارند که در صورت اغاز بکار آنها بیش از 8 هزار اشتغال ایجاد می شود.

استاندار البرز افزود: شهرداری کرج می تواند با اوراق مشارکت خود حدود 350 اتوبوس برای توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی خریداری کند که این امر نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز