خبرگزاری کار ایران

آذربایجان غربی سومین استان پیشرو در راه اندازی پارلمان های مشورتی بانوان

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۳۱

آذربایجان غربی در 3 ماه اخیر در 17 شهرستان موفق به تشکیل پارلمان مشورتی زنان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، پریساعلیلو، مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری آذربایجان غربی،در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد،اظهار کرد: آذربایجان غربی به عنوان سومین استان در کشور بوده که طی ۳ ماه اخیر در ۱۷ شهرستان موفق به تشکیل پارلمان مشورتی زنان شده است.

وی ادامه داد:ابداع کننده این پارلمان ها خراسان رضوی بود و از طریق معاونت زنان این استان به تمامی استانها تعمیم یافت و پس از آن در خراسان شمالی تشکیل شد و آذربایجان غربی نیز سومین استان تشکیل دهنده پارلمان های مشورتی زنان بوده است.

علیلو با اشاره به اهداف تشکیل پارلمان مشورتی زنان خاطرنشان کرد:پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام مند و توسعه یافته برای پیگیری مطالبات زنان و نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی و افزایش نقش و مشارکت زنان براساس اسناد بالادستی و قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه چون در سال انتخابات قرار داریم، این پارلمان می تواند مشوق زنان باشد،تصریح کرد:این پارلمان ها به صورت مجمع عمومی شکل گرفته و اساسنامه تشکیل شده و ترکیبی از زنان صاحب نظر و نخبه متشکل از ۲۵ قشر در اساسنامه تعریف شده که می توانند دعوت کنند.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پارلمان های مشورتی زنان متشکل از ۲۵ قشردر۵ گروه اجتماعی وفرهنگی،اقتصادی، آموزش،پژوهش وتوانمندسازی وکمیسیون سلامت وحقوقی است،یادآور شد:شناسایی وضعیت دقیق زنان با نگاه بومی و منطقه ای بوده و اولویت بندی براساس هر شهر در جهت توسعه و حل مسائل بر اساس برنامه ریزی عملیاتی و نتیجه بهتر برای بهبود وضعیت زنان استان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز