خبرگزاری کار ایران

غیاثی تبار خبر داد:

راه یابی نخبه البرزی به مسابقات جهانی مهارت در روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۱۲۶

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای البرز اظهار کرد: مسابقات جهانی مهارت در 25 مرداد سال جاری با حضور نخبه البرزی به نام "مهیار جباری" در رشته راهکارهای تجاری نرم افزار در کازان روسیه، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقی غیاثی تبار امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته "ملی مهارت" برگزار شد در ارتباط با اهداف آموزش مراکز فنی و حرفه ای، اظهار داشت: اغلب دانش آموزان و یا دانشجویان بعد از اتمام تحصیل، مهارت کافی برای اشتغال ندارند و بدون فن و حرفه وارد بازار کار می شوند لذا در استان البرز همچون سایر استانهای کشور، چندین رشته مهارتی به علاقهمندان آموزش داده می شود. 

وی با اشاره به ظرفیت های قابل قبول استان، افزود: مرکز "شهید خدایی" مستقر در شهر کرج به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز فنی و حرفه ای کشور در امر مهارت آموزی فعال است.

غیاثی تبار با عنوان اینکه به زودی در این مرکز موزه ملی آموزش های فنی و حرفه ای افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر مراکز آموزشی کرج، مراکز آموزشی در شهرستان های هشتگرد، اشتهارد، نظرآباد و زیبادشت خدمات آموزش مهارتی ارائه می کنند. 

وی با اشاره به همراهی بخش خصوصی در آموزش فنون، گفت: بالغ بر 445 آموزشگاه فعال هستند که از این تعداد 306 آموزشگاه در حوزه خدمات، 52 آموزشگاه در ارتباط با صنعت ، 77 آموزشگاه در حوزه فرهنگ و هنر و 20 آموزشگاه در راستای آموزش کشاورزی به متقاضیان آموزش می دهند. 

مدیر آموزش فنی و حرفه ای در مورد آزمون این مراکز آموزشی گفت: میانگین شرکت کنندگان در آزمون با توجه به اتمام دوره در سال حدود 800 هزار نفر است که فقط به صورت آنلاین برگزار می شود.

این مدیر استانی با اشاره به طرح های آموزشی گفت: طرح "ایران مهارت" طرحی مشترک بین مراکز فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش است که در مقطع دوم متوسطه از سال گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی هدف از این طرح را نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی دانست و اضافه کرد: در سال گذشته 4 هزار و 394 دانش آموز در این طرح شرکت کردند و در سه ماهه اول سال جاری نیز 7 هزارو 222 دانش آموز علاقه مند، کسب مهارت کردند.

غیاثی تبار به طرح مهارت آموزی در محیط کار اشاره کرد و گفت: در این طرح از تجهیزات واحدهای صنفی در کارگاه آموزشی استفاده می شود. 

وی افزود: طرح استاد شاگردی توسط استادکاران مربوطه و بر اساس استانداردهای آموزشی مصوب و تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اجرا می شود.

غیاثی تبار با تاکید بر اینکه 75درصد آموزش به صورت عملی اجرا می شود، گفت: در بخش دولتی آموزش به صورت رایگان و با هدف ایجاد اشتغال و استفاده بهینه از زمان  فراعت به آموزش مهارت می پردازد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای البرز اظهار کرد: برای موفقیت دانش جویان این مراکز در مسابقات بین المللی همه ساله تدابیر لازم صورت می گیرد و 25 مرداد امسال نیز مسابقات جهانی مهارت با حضور نخبه البرزی به نام "مهیار جباری" در رشته راه کارهای تجاری نرم افزار در کازان روسیه، برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز با اشاره به فعالیت های دیگر این مرکز گفت: آموزش در زندان نوعی آموزش مهارتی است که برای زندانیان به عنوان بخشی از برنامه های بازتوانی و مهیا شدن برای زندگی بیرون در نظر گرفته می شود که در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات، گواهینامه مهارتی ارائه می شود.

وی در ادامه به آموزش سربازان در پادگان، آموزش در شعب زیرمجموعه شهری، آموزش در روستاها، صنایع و مراکز جوار دانشگاهی نیز اشاره کرد.

غیاثی تبار با اشاره به برنامه های هفته مهارت آموزی، اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری با مساجد، افتتاح مراکز کار آموزی، برگزاری دوره های آموزش مهارتی به صورت کپسولی و فشرده، برگزاری مسابقات مهارت افزایی، افتتاح کارگاه پرورش ماهی در زیبا دشت، راه اندازی میز خدمت آموزشگاه فنی و حرفه ای شهید خدایی، رونمایی سامانه میز خدمت الکترونیکی، افتتاح حوزه سنجش عملی، جزو چندین برنامه این هفته است.

وی با اشاره به تعامل این سازمان با کشورهای خارجی، گفت: پیش از این، همکاری آموزشی در کشورهای لبنان و عراق برقرار بود و طی چند روز گذشته با حضور وزیر کار سوریه، مقرر شده این همکاری و تعامل در این کشور نیز شروع شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز