خبرگزاری کار ایران

ابتکار در پاسخ به پرسش ایلنا :

برخورد قهری با بدحجابی نتیجه نمی‌دهد/ نظرات جوانان هم باید شنیده شود / مردان هم حجاب را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۰۶۹

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسش ایلنا درباره حجاب گفت: فرهنگ و گفت‌وگوی حجاب باید در جامعه افزایش یابد.

معصومه ابتکار در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا در قزوین  اظهار کرد: حجاب را باید از دو منظر در جامعه مورد توجه قرار داد؛ نخست اینکه از مقررات اجتماعی بانوان بوده و الزامی است و از زاویه دیگر دید اجتماعی و فرهنگی است که اهمیت بسیاری دارد و باید کار فرهنگی در زمینه ترویج حجاب انجام شود.

وی افزود: لازم است با نسل جوان پیرامون حجاب گفت‌وگو کرد و نظرات آنان را شنید و ارتباط موثر داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در زمینه مقابله با بدحجابی برخورد قهری نتیجه نداده و نمی‌دهد و شیوه و روش فرهنگی بهتر جواب می‌دهد.

ابتکار اضافه کرد: نه تنها روش‌های ایجابی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب در جامعه موثر است بلکه باید تلاش شود حضور بانوان را در فضاهای اختصاصی بانوان، پارک‌های بانوان و اماکن دیگر فراهم آورد تا بتوانند با خیال راحت به فعالیت‌های مختلف بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: ازسوی وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب کارهای بیشتری صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه ترویج لباس‌های مناسب و ایرانی و منطبق با سنت ایرانی باید گام برداشته شود از سویی دیگر، لباس‌ها باید مورد پسند و علاقه دختران جوان بوده و جذاب هم باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: حجاب را نباید محدود به بانوان کنیم بلکه آقایان هم باید حجاب را رعایت کنند؛ رعایت شئون جامعه بر همه لازم است تا در فضای سالم با حفظ حرمت و عزت نفس زندگی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز