خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

تصمیم گیری حوزه بانوان نیازمند توجه بیشتری است

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۰۵۸

استاندار قزوین گفت: تصمیم گیری حوزه بانوان نیازمند توجه بیشتری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مدیران استان ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

عبدالمحمدزاهدی در این نشست اظهار با اشاره به جایگاه بانوان داشت: سلامت بانوان از هر چیزی مهمتر است و باید به آنها توجه کنیم چراکه زنان در معرض آسیب‌های جدی هستند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات جامعه بین زنان و مردان مشترک است و نیازمند توجه بیشتر بویژه در حوزه اشتغال هستیم که در این میان باید دانست اشتغال فقط استخدام در بخش دولت نیست و باید زمینه‌های دیگر را فعال کنیم؛ هرچه به سیستم نیرو اضافه می کنیم توانمندی آن را سیستم را کاهش می دهیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه در قزوین از تمام قومیت ها وجود دارد، ادامه داد: منطقه قزوین در ۵۰ سال گذشته تحولات بسیاری را در حوزه اقتصادی داشته و تصمیم گیری در مورد آن سخت است و تصمیم گیری در آن در حوزه های مختلف از جمله حوزه بانوان نیازمند توجه بیشتری است.

زاهدی تصریح کرد: طبیعت استان قزوین با وجود وسعت کم آن، یک طبیعت گسترده‌ای است و در جامعه فرهنگی نیز این تنوع دیده می شود و از سنتی ترین جوامع تا مدرنه ترین جامعه در قزوین وجود دارد.

وی اضافه کرد: آشنا نبودن زنان با حقوقشان از مشکلات است به طوری که در جوامع عشایری و روستایی حتی ارث به زنان نمی‌رسد و باید روی آگاهی حقوقی زنان اقداماتی صورت بگیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امروز بحث ازدواج آسان مطرح است؛ در موضوع ازدواج جوانان باید ببینیم آیا مشکل آغاز زندگی مشترک است یا خود زندگی؟ این که هر کس بتواند از آینده اطمینان داشته باشد می‌تواند به هر حال آن را با کمترین امکانات هم آن را آغاز کند.

زاهدی افزود: مساله تأمین اجتماعی حوزه زنان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه بانوان بیشتر از مردان در معرض آسیب قرار دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز