خبرگزاری کار ایران

ابتکار در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین:

برخوردهای ایجابی جایگزین برخوردهای سلبی در موضوع حجاب شود/ ضرورت مشارکت مستمر مردان در نگهداری وتربیت فرزند / تصویب شاخص های عدالت جنسیتی در ۸ محور

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۰۱۱

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت:اگر به حجاب اعتقاد داریم به جای برخوردهای سلبی، باید برخوردهای ایجابی داشته باشیم و فضاهایی را ایجاد کنیم زنان در آن راحت‌تر باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و جمعی از مدیران استان ظهر امروز در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده  در این نشست گفت: اگر به حجاب اعتقاد داریم به جای برخوردهای سلبی، باید برخوردهای ایجابی داشته باشیم و فضاهایی را ایجاد کنیم زنان در آن راحت‌تر باشند. مثلا  فضاهای آموزش و پرورش را به نوعی طراحی کنیم که اشراف نداشته باشد و دختران بدون اینکه حجابی داشته داشتند، بتوانند به راحتی سرکلاس حضور داشته و فعالیت های درسی و ورزشی خود را انجام دهند. وقتی  واقعیت هایی که وجود دارد  نادیده گرفته می شود فشارهای تجمعی بر روی دختران ایجاد شده  و محدودیت ها و شرایط خاص و مشکلات اجتماعی را به وجود می آورد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه  باید در عدالت جنسیتی  برنامه ریزی کنیم تا به شاخص‌ها برسیم، افزود:  براساس ستاد اقتصاد مقاومتی، رشد زنان در استفاده از تسهیلات روستایی چشمگیر است و در بخش زنان سرپرست خانوار، دولت به صورت ویژه فعالیت  می‌کند و دو طرح در استان قزوین با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در دستور کار داریم .اینها همه  فرصتی برای جامعه است تا با توان افزایی و حمایت های مدنی بتوانیم از ظرفیت های زنان برای بسیج اجتماعی و حضور بیشتر در مشارکت اجتماعی استفاده کنیم.

وی گفت: در بسیاری از الکامپ هایی که برگزار می شود بانوان حضور دارند و توصیه داریم فضاهایی برای دختران در استارپ آپ‌ها فراهم شود و خانه های استارت آپی را  راه اندازی کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: ما از ابتدای دولت دوازدهم شاخص های عدالت جنسیتی را در ستاد ملی زن و خانواده با حضور رئیس جمهور در ۸ محور اصلی با ۲۵ شاخص اصلی و ۱۷۰ شاخص اختصاصی از جمله آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت سیاسی، اجتماعی و حقوق تعریف و برای وزرات ها ابلاغ شده است.

وی گفت: از سوی دیگر باید مشارکت مردان را در امور خانه تقویت کنیم و اینکه تربیت فرزند تنها مختص زن نیست و مردان هم  باید مشارکت داشته باشند تا بانوان نیز بتوانند به علاقه شخصی خود دست یابند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: تمام استان ها برای تنظیم سند وضعیت زنان از یک سال گذشته قرار داد دارند و هدف سند توجه به مکان هایی است که نیاز احساس می شود.

آموزش بیش از ۱۲ هزار نفر در طرح تاب آوری اجتماعی

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: حمایت از توسعه سوادآموزی دختران و زنان روستایی نیز از جمله طرح‌ها‌ی دیگر ما است. یکی از شکاف‌ها سواد دختران بازمانده از تحصیل بخصوص در حوزه حاشیه نشینی است .

ابتکار گفت: طرح تاب آوری اجتماعی، افزایش ذاتی یک جامعه برای مقابله با آسیب ها بوده که در دومرحله اجرا شده است و ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر آموزش صورت گرفته است و تسهیل گرانی نیز در این حوزه فعالیت دارند و از استاندار قزوین درخواست داریم این طرح را ادامه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز