خبرگزاری کار ایران

ابتکار مطرح کرد:

تدوین برنامه و سند ارتقای وضعیت زنان در 31 استان/ لایحه برابری دیه زن و مرد در مراحل نهایی/ برنامه‌ریزی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۹۵۶

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در 31 استان برنامه و سند ارتقای وضعیت زنان تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته، بیشتر رویکردها در حوزه زنان اقتضایی و مناسبتی بوده و تلاش‌های خوبی هم صورت گرفته که سعی کردیم تمام تلاش‌ها در قالب برنامه‌های هدفمند باشد.

وی افزود: شاخص‌های جنسیتی تعریف شده و برای تمام دستگاه‌‎ها ابلاغ شده و این در حالی است که در 31 استان برنامه و سند ارتقای وضعیت زنان تدوین شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: سند ارتقای وضعیت زنان در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها به تصویب می‌رسد که اکنون در هفت استان تصویب شده و در مابقی استان‌ها هم در دست تصویب نهایی قرار دارد.

ابتکار اضافه کرد: سند ارتقای وضعیت زنان برای کاهش فاصله‌ها بین زنان و مردان در حوزه‌های مختلف آموزش، ورزش، بهداشت و غیره تصویب می‌شود و در آن جامعه سالم و عدالت به مفهوم واقعی محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ستادی حدود 17.5 درصد حضور زنان افزایش داشته است و تعداد قابل توجهی از معاونان وزرا از بانوان هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در استان‌های کشور شاهد رشد 60 درصدی در انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی هستیم اما اینکه چه درصدی از مدیران استان‌ها از بانوان هستند، هنوز آمار دقیقی نداریم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در بخش روستایی و اشتغال پایدار زنان روستایی باید گفت که تا 40 درصد از بانوان روستایی از تسهیلات استفاده کرده‌اند که روند رشد ارتقای بهره‌مندی زنان روستایی از تسهیلات پایدار هستیم و بیانگر علاقمند بودن و پرتلاش بودن بانوان روستاها است.

ابتکار در خصوص ارائه سند پشتیبان لایحه برابری دیه زن و مرد توضیح داد: این سند مراحل نهایی را طی می‌کند و با وحدت رویه‌ای که اعلام شده، وضعیت لایحه بهتر هم می‌شود.

وی مطرح کرد: در خصوص غربالگری بیماری‌های خاص شایع زنان و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، وزارت بهداشت اقداماتی انجام داده و در این زمینه تلاش می‌کند؛ از سویی به طور خاص آموزش‌های پیش از ازدواج در دستور کار این وزارت خانه است و نشست‌هایی با وزارت بهداشت داشته‌ایم.

این مقام مسئول افزود: وزیر ورزش وجوانان برنامه‌ریزی‌ برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را انجام داده و در چندین مسابقه، بانوان در ورزشگاه‌ها حضور یافته‌اند و مشکل هم پیش نیامده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: ساز و کارهای خوبی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها پیش‌بینی شده و زیرساخت‌های خوبی هم لحاظ شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز