خبرگزاری کار ایران

واکاوی «جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه کودک» در آخرین روز الکامپ

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۸۴۰

نشست تخصصی «جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه کودک»، عصر دیروز دوشنبه- ۳۰ تیرماه- با حضور کارشناسان و علاقمندان این حوزه در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

به گزارش ایلنا ، حمزه قطبی زاده، مدیر توسعه کارآفرینی بهمن درابتدای نشست با اشاره به کمرنگ بودن سرمایه گذاری در حوزه کودک بیان کرد: سال گذشته کمتر از ۱۰ استارتاپ به این حوزه پرداخته‌اند. کمبود اطلاع رسانی درباره نیازها و اهمیت حوزه کودک و نیز تقاضای پایین کارآفرینی از دلایل  پایین بودن آمارها است، البته شاهد بروز استارتاپ‌های قوی با ظرفیت سرمایه گذاری نیز  هستیم.

وی ادامه داد: تامین سرمایه در تمام بخش‌ها کار مشکلی است و این موضوع نباید در نقطه شروع زیاد مورد توجه باشد. استارتاپ کودک در ابتدا باید آن‌چنان تخصصی و قوی ظاهر شود که فروش محصولات، عامل رشد اولیه باشد، در واقع استقبال خوب باعث جذب سرمایه گذاران در آینده خواهد شد.

 استفاده از ابزارهای نوین در تربیت کودک

مهدی صداقت، مدیر خانه نوآوری نیز دراین نشست عنوان کرد: کشور ما سالانه بیش از یک میلیون مولود دارد که نشانگر پتانسیل خوبی دراین حوزه است. براین مبنا استفاده از ابزارهای نوین در تربیت کودک کمک رسان بوده و اگر مجال مناسب فراهم شود، بازار تشنه محصولات کودک محور است و پتانسیل تجاری خوبی داریم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری پایین در حوزه کودک جنبه‌های متعددی دارد، افزود:  یکی از  موانع ذهنی بزرگ ما در این است که استارتاپ را بزرگ می کنیم تا به نهادهای  دولتی و...  فروخته شوند، در صورتی که  استارتاپ‌ها باید بزرگ شوند و خودشان یاری بخش استارتاپ‌های کوچکتر شوند.

 حوزه کودک در انحصار بخش دولتی نیست

حامد ساجدی مدیر شناسا هم  در ادامه اظهار کرد: سرمایه گذاران عمدتا باتوجه به مراجعاتی که دارند، دست به انتخاب می زنند که متاسفانه تعداد استارتاپ های کودک بسیار کم است. دراین حوزه جذابیت ها، حساسیت ها و ظرافت های خاصی وجود دارد اما این بدان معنا نیست که صرفا بخش های دولتی و خاص چون صدا و سیما، آموزش و‌ پرورش و کانون‌ پرورشی صلاحیت فعالیت را در این بخش دارند. با توجه به شرایط روز تلفیق سرمایه گذاران سنتی و نوآورانه دراین مسیر مثمرثمر خواهد بود.

قطبی زاده در پاسخ به این اینکه کدام بخش حوزه کودک برای سرمایه گذاری جذابیت بیشتری داراست، گفت: در حوزه آموزش و اسباب بازی های فیزیکی اقبال بالایی وجود دارد ولی مردم در محتوای نرم کمتر هزینه می کنند. ارائه محصول باکیفیت در حوزه هایی که کمتر پرداخته شده قطعا بازخورد خوبی خواهد داشت. دراین راه توسعه توانایی کارآفرین، شناخت ذائقه و مکانیسم بازار به یافتن سرمایه گذار  ارجحیت دارد.

وی اضافه کرد: حوزه کودک در بازار ایران ظرفیت خوبی داراست، توجه به کارآفرینی دراین بخش توسط دانشگاه ها و مراکز رشد قطعا به توسعه کسب و کارهای نوپای و باکیفیت منجر شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز