خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

صدور پروانه فعالیت موزه ملت در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۶۸۴

پروانه فعالیت موزه ملت حاوی اشیا و هدایای متعلق به علی اکبر صالحی در زمان عهده داری مسئولیت وزیری در وزارت امور خارجه در قزوین توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: به استناد ماده ۲۴ فصل سوم مصوبه هیات وزیران مورخ دهم تیرماه سال هشتاد و چهار در خصوص صدور مجوز موزه‌های بخش خصوصی توسط سازمان میراث فرهنگی، پروانه فعالیت مجموعه آثار اهدایی دکتر علی اکبر صالحی تحت عنوان "موزه ملت" در مجموعه تاریخی، فرهنگی سعد السلطنه قزوین صادر شد.

خزائلی از این مجموعه به عنوان اولین مجموعه دارای مجوز ایجاد موزه خصوصی در قزوین یاد کرد و اظهار داشت: مجموعه اشیا اهدایی دکتر علی اکبر صالحی متشکل از ۱۵۶ شیء در سال ۹۴ به همت نمایندگان مجلس، استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بنای مدرسه تاریخی امیرکبیر به نمایش گذاشته شد و در سال ۹۸ همه آثار اهدایی با هدف فعالیت این مجموعه به عنوان موزه خصوصی، با تلاش سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین به مجموعه تاریخی سعد السلطنه منتقل شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته پروانه راه‌اندازی این موزه به عنوان موزه خصوصی توسط این اداره کل صادر شد و در حال حاضر این مجموعه به عنوان اولین مجموعه دارای مجوز ایجاد موزه خصوصی در قزوین تحت عنوان "موزه ملت" در حال فعالیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین افزود: در این موزه بیش ۴۰۰ اثر متشکل از اقلام صنایع دستی، انواع قاب عکس، لوح، انواع ساعت و … که در زمان تصدی گری دکتر علی اکبر صالحی در وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وی اهدا شده در فضایی به متراژ ۶۶۰ متر و در ۴۷ ویترین برای بازدید عموم در مجموعه تاریخی سعد السلطنه به نمایش درآمده است.

وی یادآور شد: همچنین حدود ۲۰۰۰ جلد کتاب‌های شخصی دکتر صالحی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری به این موزه اهدا شده که در کنار آن قرائت خانه‌ای برای استفاده عموم ایجاد شد که امیدوارم فضای مناسبی را برای مطالعه، تحقیق و پژوهش در اختیار دانشجویان، پژوهشگران و محققان قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز