خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین:

۵۴ هزار کارگر قزوین در حوزه ساختمان دارای مدرک مهارتی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۶۴۸

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۵۴ هزار کارگر استان در حوزه ساختمان دارای مدرک مهارتی هستند که ۲۱ هزار نفر از آنها بیمه دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت الله امینی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت ۶ مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، افزود: در شهر قزوین با ۴۰۲ خانوار ۲ مرکز آموزشی خواهران و برادران در شهر قزوین و ناصرآباد فعالیت دارند ولی سرانه آموزش مهارتی آنها بسیار پایین است.

این مسئول با اشاره به تعداد آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان، افزود: در بخش دولتی ۱۰ مرکز با ۵۵ کارگاه آموزشی مهارتی و در بخش خصوصی ۱۶۷ آموزشگاه آزاد در رشته ها و حرفه های مختلف از تراشکاری، صنایع دستی، حوزه کشاورزی و… فعالیت می کنند.

وی با اشاره به آموزش های صورت گرفته در سال جاری، اضافه کرد: در بخش آموزشگاه های دولتی در چهار ماه اول امسال ۶۵۳ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت آموزش از طریق مراکز دولتی ارایه شده و چهار هزار و ۷۸۲ نفر در ۳۲۰ حرفه آموزش دیده اند.

امینی اضافه کرد: هزار و ۴۰۶ نفر از آموزش دیدگان را بانوان و سه هزار و ۳۷۶ نفر را آقایان تشکیل داده اند.

وی گفت: این آموزشها در کارگاه های خصوصی، پادگان ها، زندان، روستاها، صنایع، صنوف، جوار دانشگاه ها، سکونت گاه های غیر رسمی و…ارایه شده است.

این مسئول با بیان اینکه آموزش مهارتی بخش خصوصی در قزوین در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل ۲۹.۶ درصد رشد داشته است، گفت: در چهار ماه اول امسال، ۵۲۷ هزار نفر ساعت آموزش در ۱۶۷ آموزشگاه خصوصی فعال استان در قالب ۶۴ حرفه و ۱۸ رشته ارایه شده است. وی افزود: حدود ۸۰ مربی متخصص در مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی استان فعالیت کرده و براساس استانداردها برای آموزش و مشاوره های شغلی اقدام می کنند.

امینی با اشاره به اقدامات و طرح های جدید این سازمان، اضافه کرد: آموزش مادران کارآفرین پرور یکی از اقدامات جدید فنی و حرفه ای استان بوده است که طی آن هزار و ۵۰۰ نفر از مادران، با مباحث کارآفرینی در حوزه خلاقیت و اشتغالزایی آشنا شدند.

این مسئول گفت: در دوره های جدید آموزش فنی و حرفه ای بر تجاری سازی آموزش ها توسط مربیان تاکید شده است و تنها صرف آموزش و دریافت گواهینامه ملاک سازمان برای برگزاری دوره ها نیست.

‌امینی گفت: یکی دیگر از اقدامات جدید سازمان تعامل با مراکز رشد استان است تا ظرفیت ها و توانمندی های سازمان در بخش های آی سی تی، فرهنگ و هنر، فناوری اطلاعات و ارتباطات و…در حوزه های نو و استارت آپی فعال شوند.

این مسئول اضافه کرد: تلاش برای ثبت ملی برند باقلوای قزوین، هوشمند سازی مصرف انرژی در صنایع، خانه های شخصی و ادارات، استفاده از وای فای مهارتی برای نشر و توسعه آموزش های مهارتی، ایجاد و توسعه آموزش های مهارتی در هتلداری و ارتقای سطح مهارتی کارگران ساختمانی نیز از جمله طرح های پیش بینی شده و در دست اجرا هستند.

وی گفت: ۵۴ هزار کارگر استان در حوزه ساختمان دارای مدرک مهارتی هستند که ۲۱ هزار نفر از آنها بیمه دریافت کرده اند و جلسات فشرده با نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی برای ارتقای مهارت کارگران ساختمانی از پایه سه به ۲ برگزار شده است.

امینی افزود: همچنین دوره های پودمانی مهارت آموزی برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای طراحی شده است و با کمیته امداد مذاکرات لازم برای استفاده از این آموزش ها از قبیل شبکه های مجازی برای فروش محصولات صورت گرفت.

از ۳۱ تیر تا پنج مرداد به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز