خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری ایلام مطرح کرد:

ایجاد ضرورت دفتر کنسولگری عراق در ایلام

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۴۰۰

معاون استانداری ایلام گفت: ایجاد دفتر کنسولگری عراق در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا، محمد نوذری در دیدار با مدیرکل امور مهاجرین سفارت عراق در تهران اظهار داشت: موقعیت ویژه استان ایلام در مسیر تردد زائران، پل ارتباطی ویژه‌ای بین دو ملت ایران و عراق است که به تسهیل در ارتباطات دو کشور کمک می کند.

وی گفت: علاوه بر جمعیت یک دست شیعه استان، نقطه قوت در بحث اربعین امسال در ایلام انسجام گروهی و همدلی، همیاری و همکاری دولت و مردم است که وضعیت مطلوبی را در مدیریت اربعین در استان ترسیم کرده است.

معاون استاندار ایلام با اشاره به حذف روادید (ویزا) در ایام اربعین امسال یادآور شد: با توجه به حذف ویزا پیش بینی می‌شود امسال بیش از چهار میلیون نفر زائر از مرز بین المللی مهران تردد کنند که این مهم وجود کنسولگری عراق در ایلام را ضرورت می بخشد.

نوذری تاکید کرد: در صورت کمک طرف عراقی ایجاد مدرسه و درمانگاه برای اتباع عراقی صورت می پذیرد که این مهم می‌تواند در جهت تعاملات مثبت فرهنگی بین دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

فراس مجید مدیرکل امور مهاجران سفارت عراق در تهران نیز در این دیدار از مسئولان کشور و استان ایلام در جهت برقراری ارتباط مثبت فی مابین دو کشور و ایجاد تسهیلات لازم قدرانی کرد و گفت: در صدد هستیم با توجه به حجم بالای تردد بین دو کشور کنسولگری عراق در ایلام را دایر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز