خبرگزاری کار ایران

سورنا ستاری:

در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم/ لزوم تمرکز حمایت ها برای مقابله با تحریم‌های دارو و واکسن

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۳۳۷

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اگرچه در بیوتکنولوژی، قدرت اول منطقه هستیم و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای داریم، ضرورت دارد با تمرکز حمایت ها در حوزه دام و طیور بتوانیم وابستگی کشور را در تولید دارو و واکسن‌های مربوطه، جبران کنیم.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری امروز در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارویی مستقر در شهر گرمدره، گفت: بازدیدهای ما از استان البرز  به دلیل وجود شرکت‌های دانش‌بنیان، زیاد است و امروز هم بازدیدی در حوزه دارویی صورت گرفت.

ستاری ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که آینده نتایج آن اعلام می‌شود، اتفاقی است که در زمینه شتاب دهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی و جوانانی خواهد بود که در حوزه داروهای انسانی و حیوانی و واکسن‌های مربوطه دارای ایده هستند و می‌توانند بعد از مدتی با تاسیس شرکت و پیدا کردن سرمایه‌گذار، تولید کننده شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما برنامه خاصی برای مقابله با تحریم به خصوص در بحث بیوتکنولوژی داریم و  به زودی عدد قابل توجهی از حمایت‌ها  را بر حوزه تولید دارو و واکسن‌های دام و طیور متمرکز می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در حال حاضر اکوسیستم مناسبی در این حوزه درست شده است و اگرچه در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای داریم ولی امیدواریم که این حرکت جدید در حوزه دام و طیور بتواند وابستگی کشور را در داروها و واکسن‌های مربوطه، جبران کند.

وی با بیان اینکه بحث‌های مربوط به پروبیوتیک‌ها از برنامه‌های جدی ما است که از سال گذشته شروع شده  افزود: نتایج آن به زودی مشخص می‌شود.

ستاری در پایان با اشاره به رونمایی از هشت محصول جدیدی در حوزه مواد موثره دارویی در بازدید امروز گفت: حمایت ما در حوزه بیوتکنولوژی جدی است چون سالانه 600 میلیون دلار واردات مواد موثره دارویی فقط در حوزه انسانی داریم و با پروژه‌هایی که در حال پیاده شدن است 80 تا 90 درصد آن را می‌توانیم در داخل تولید کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز