خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر / شرق کشور تحت تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۳۰۹

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شرایط برای کاهش دما از فردا بعدازظهر در استان‌های ساحلی دریای خزر کاملاً مهیا می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی با بیان این مطلب درباره آخرین وضعیت جوی کشور افزود: هوای گرم غالب نقاط کشور را دربرگرفته و در یکی دو روز آینده نیز ماندگار خواهد بود، اما در استان‌های ساحلی دریای خزر با شمالی‌شدن جهت جریانات هوا از فردا بعدازظهر شرایط برای کاهش دما در این استان‌ها کاملاً مهیا می‌شود و این کاهش دما سه‌شنبه و بامداد چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و حتی اردبیل حس می‌شود.

وی گفت: رگبار‌های تابستانی عمدتاً در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد و شرایط آن در بخش‌های شمالی و غربی استان هرمزگان، جنوب استان کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و بخش‌های جنوبی و شرقی استان فارس کاملاً مهیاست و می‌تواند منجر به سیلابی شدن رودخانه‌ها شود بنابراین توصیه می‌کنیم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

ضرابی گفت:​ وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان کماکان در نوار شرقی کشور حاکم است، به ویژه جنوب خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طوری که سرعت وزش باد در زابل و ایرانشهر زیاد شده و به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

کارشناس هواشناسی افزود: پیش بینی می‌کنیم با افزایش سرعت وزش باد در بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی و جنوب استان تهران در ساعات بعدازظهر کیفیت هوا در این استان‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز