خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری یزد:

ارجاع پرونده های دعاوی خانواده به مراکز مشاوره، مداخله در فرایند طلاق است

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۲۲۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به ضرورت آموزش مهارت های زندگی گفت: ارجاع پرونده های دعاوی خانواده به مراکز مشاوره، مداخله در فرایند طلاق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین رحیمی زاده در جمع مسئولان دفاتر مشاوره خانواده یزد، اظهار داشت: باید جلسات مشترکی منعقد گردد تا هم قضات محاکم دادگاه خانواده بتوانند مطالب و دغدغه های خود را با مشاوران مطرح نمایند و هم مشاوران نظرات خود را در خصوص دعاوی و اختلافات خانوادگی طرح کنند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش مهارت های زندگی، ابراز داشت: ارجاع افراد دارای پرونده در محاکم قضایی با موضوع دعاوی خانواده به مراکز مشاوره، مداخله در فرایند طلاق است که اکنون قانونگذار به این نتیجه رسیده است که باید آموزش ها و مشاوره های حوزه خانواده را چند گام عقب تر و به پیش از ازدواج برساند.

معاون اجتماعی دادگستری ادامه داد: اگر آموزش مهارت های زندگی و پیش از ازدواج به خوبی انجام گیرد بدون تردید انتخاب ها و ازدواج ها اساسی تر و از مشکلات کمتری برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه بیان داشت: مردم از مشاوره ای که بر اساس اصول علمی و مبتنی بر آموزه های اسلامی باشد رضایت دارند.

رحیمی زاده تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا آسیب های حوزه خانواده کاهش یابد که در این موضوع جمع بندی دانشنامه ازدواج با همکاری نخبگان، اندیشمندان و فعالان حوزه خانواده مورد انتظار است.

وی برگزاری نشست هم اندیشی همگانی در خصوص مباحث خانواده با حضور افراد فرهیخته را یک اقدام مثبت و اثر گذار دانست و گفت: در یک نشست علمی و هم اندیشی با افراد فرهیخته و پژوهشگران حوزه خانواده باید ضمن آسیب‌شناسی معیار های صحیح و مبانی معرفتی در حوزه خانواده تبیین و تشریح شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد همچنین گفت: برای ارتقای کیفیت کار باید مشاوران دلسوز و متدین در حوزه خانواده تجربیات خود را در قالب جلسات مشترک مراکز مشاوره به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز