خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد:

کمک 703 میلیون یورویی بانک مرکزی برای خطوط 1 و 2 قطار شهری اصفهان/تدوین برنامه جامع شهر اصفهان برای اولین بار با مشارکت مردم

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۹۵۵

شهردار اصفهان گفت: با توجه به سفر اخیر مدیران بانک مرکزی به استان، قرار شد درباره تامین مالی 113 میلیون یورویی برای خط یک و دو متروی اصفهان در قالب فاینانس 590 میلیون یورویی به شهرداری اصفهان کمک شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت اله نوروزی با اشاره به اینکه رئیس کل بانک مرکزی ایران، جمعی از مدیران بانک مرکزی و برخی مدیران بانکی دیگر میهمان اصفهان بودند، اظهار کرد: خوشبختانه مذاکرات خوبی با آنها داشتیم و فرصتی پیش آمد تا رئیس کل و مدیران بانک مرکزی ایران از نزدیک از خط دوم مترو بازدید کنند.  

وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که در اصفهان با مدیران بانک مرکزی داشتیم، قرار شد در خصوص تامین مالی 113 میلیون یورویی برای خرید قطار در خط یک و نیز برای خرید تجهیزات خط دو متروی اصفهان در قالب فاینانس 590 میلیون یورویی به ما کمک کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین طی این مذاکرات قرار شد مدیران بانک مرکزی، مشکلات موجود برای صدور اوراق مشارکت را حل کنند، بحث های مختلف دیگری برای تسهیل تامین مالی تراموا و اتوبوس و سایر موارد داشتیم که برای پیگیری این موارد قرار شد در اولین فرصت در بانک مرکزی جلسه ای داشته باشیم.

نوروزی با بیان اینکه تدوین برنامه جامع شهر اصفهان برای اولین بار با رویکرد مشارکت مردم و ذینفعان در شهر اصفهان آغاز شده و در حال پیشرفت است، اظهار کرد: ما با تدوین این برنامه به دنبال تعیین سیاست های کلان توسعه شهر اصفهان در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و .... براساس مشارکت مردم و رسیدن به اجماع همگانی هستیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در ادامه فرآیند تدوین برنامه جامع شهر، جلسات موضوعی این برنامه در خصوص موضوعاتی مانند آب، حمل و نقل، فضای کسب و کار، گردشگری و انرژی طی مدت سه هفته برگزار می شود و امیدوارم با مشارکت و نظر شهروندان این تجربه که برای اولین بار در اصفهان آغاز شده منجر به تدوین برنامه جامعی شود که اصفهان را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد و الگوی خوبی برای کشور باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز