خبرگزاری کار ایران

فرماندار ابرکوه خبر داد:

فرآیند ثبت جهانی سرو ابرکوه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۷۰۰

فرماندار شهرستان ابرکوه از تلاش برای ثبت جهانی درخت دیرزیست و کهن "سرو ابرکوه" خبر داد و گفت: فرایند ثبت جهانی سرو ابرکوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد کاظمی نسب با اشاره به تشکیل کارگروه هماهنگی بین بخشی اثر ملی سرو ابرکوه با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: فرایند ثبت جهانی درخت دیرزیست ابرکوه در قالب زنجیره درختان دیرزیست کشور از سوی مدیرکل میراث استان پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه این فرآیند ممکن است حدود سه سال طول بکشد، ادامه داد: مقرر شده برای کل درختان کهنسال ایران پرونده ای با محوریت سرو ابرکوه تشکیل شود و با تعیین گروه خاصی، کار مطالعات میدانی انجام در این زمینه انجام گیرد.

فرماندار ابرکوه با اشاره به جزئیات این اقدام بیان داشت: با مشخص شدن ویژگی های درختانی نظیر سرو ابرکوه، اطلاعات به دست آمده در قالب گروهی و زنجیره ای به سازمان یونسکو ارسال می شود .

وی در خصوص دستاوردهای سفر معاون سازمان میراث فرهنگی به شهرستان ابرکوه عنوان کرد: معاونت میراث فرهنگی کشور ضمن بازدید از مجموعه "ارگ شهرسب" خواستار سرمایه گذاری در این زمینه شده که با حمایت های مسئولان استان در این زمینه نیز اقدام خواهد شد تا طراحی این مجموعه به صورت گروهی انجام شود و شاهد اقدامی بسیار ارزشمند در شهرستان باشیم .

به گزارش ایلنا، در شهر ابرکوه (ابرقوه) قرار دارد یکی از پیرترین موجودات زندهٔ دنیا است. محیط تنهٔ این درخت در روی زمین یازده و نیم متر است و بلندای آن بین ۲۵ تا ۲۸ متر برآورد شده‌ است. با وجود حصار کشی و حضور نگهبان در اطراف درخت، باز هم عده‌ای از مردم از غفلت نگهبان و بازبودن حصار سوءاستفاده کرده و اقدامات تخریبی همچون یادگاری‌نویسی وبالارفتن از این درخت کهنسال که از قدیمی‌ترین موجودات زنده ایران و جهان است را صورت می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز