خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در یزد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۶۸۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر تجارب حاصل از الگوی نوین مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور بانوان و خانواده استانداری در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در نشستی که به منظور بررسی جزئیات این طرح برگزار شد اظهار داشت: امروزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مد نظر است اما تجربیات گذشته نشان داده که زنان سرپرست خانواری که از نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد مستمری می گیرند تمایلی برای توانمندی ندارند و می خواهند مستمری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای اجرای بهتر طرح می توان زنانی که زیرپوشش برای دریافت مستمری نیستند را شناسایی و اقدام کرد ادامه داد: در سطح کشور برای اجرای طرح، شش هزار نفر به عنوان جامعه هدف دیده شده است و سهم استان یزد با توجه به اینکه 13 هزار نفر زن سرپرست خانوار دارد 90 نفر است که در طرح قرار می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: اگر بتوانیم یک جامعه که نیازمند حمایت هستند را به جای اینکه به آن ها ماهی بدهیم ماهیگیری یاد بدهیم قطعا نتیجه مطلوب تر و بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار وقتی همسر خود را از دست می دهند دچار تزلزل شده و ظرفیت های خود را نیز از دست می دهند عنوان کرد: زنان مطلقه نیز در جامعه زیاد هستند و افرادی داریم که سرپرست خود را دارند اما به دلایل مختلف نظیر اینکه در زندان هستند یا ... را می توان در این طرح قرار داد.

ریاحی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح معتقدم ابتدا باید منطقه بندی را داشته باشیم ادامه داد: در شهرستان ها هم مواردی داریم که شناسایی آن ها می تواند از سوی فرمانداران باشد به ویژه در شهرستان های محروم که البته منطقه مهمتر از شهرستان ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال، نیازمند نگاه برنامه ای هستیم و در بحث اشتغال باید به مسائل اجتماعی توجه شود اظهار داشت: بهتر است با هم اندیشی، گروه بندی که در طرح ارائه شده را رعایت کنیم و در هر منطقه در هر گروه تعریف شده، تعدادی را در نظر بگیریم و طرح را پیش ببریم.

 این طرح برگرفته از الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است که در آن سه فاز بررسی اولویت و پتانسیل منطقه، توانمندسازی متقاضیان و مرحله اتصال به بازار پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز