خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۱۸ هزار تن شکر بین زنبورداران کشور توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۶۲۳

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: از اسفند ماه سال گذشته طی سه مرحله ۱۸ هزار تن شکر توسط صندوق حمایت از توسعه زنبورداری کشور و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین بین زنبورداران در سطح کشور توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، فرهاد مشیر غفاری در حاشیه بازدید از زنبورستان‌ها و دیدار با جمعی از زنبورداران نیشابور افزود: مهمترین مسئله در صنعت زنبورداری تغذیه کندوها برای افزایش تولید عسل و محصولات جانبی آن مانند موم، گرده گل و ژل رویال بدون کاهش کیفیت آن است.

وی با تأکید بر اینکه در بخش تغذیه زنبور عسل باید به سمت تولید محصولات خمیر شیری حرکت کنیم، ادامه داد: اسدآمینه مورد نیاز زنبور را تأمین و میزان تولید و کیفیت عسل را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی حلقه مفقوده صنعت زنبورداری است، اظهار کرد: جداسازی باقیمانده سموم و داروها در محصولات اصلی عسل توسط آزمایشگاه‌های مرجع و شرکت‌های دانش بنیان باید در دستور کار قرار بگیرد.

مشیرغفاری خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با تبدیل، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده شاهد رشد صنعت زنبورداری در صنایع غذایی و دارویی خواهیم بود.

وی یادآور شد: عسل ایران به صورت محدود توسط برخی برندهای داخلی صادر می‌شود و باید از کسانی که محصول سالم تولید می‌کنند حمایت کرد.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور با بیان اینکه بیشترین میزان تولید عسل کشور در استان های آذربایجان غربی و شرقی انجام می‌شود، تأکید کرد: سالانه حدود ۹۰ هزار تن عسل تولید می‌شود و حدود ۸۵ هزار زنبوردار با هشت میلیون ۴۰۰ هزار کندو در کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: در سال جاری سند راهبردی توسعه زنبورداری کشور برای استقلال، تعیین اهداف و چشم انداز این صنعت در حال تدوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز