خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی خبر داد:

استقرار توده هوای گرم تا اوایل هفته آینده در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۴۴۹

توده هوای گرم تا اوایل هفته پیش رو در استان قزوین مستقر است و دمای هوا در برخی نقاط استان در گرم ترین ساعات روز به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی آخوندی کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین روز جمعه با اعلام مطلب بالا افزود: براساس نقشه های پیش یابی تا اوایل هفته استقرار توده هوای گرم را در سطح منطقه همچنان شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین گفت: طی روزهای گذشته بیشینه دمای هوا در قزوین، تاکستان و بوئین زهرا از ۴۰ درجه سانتگیراد بالای صفر عبور کرد.

وی اظهار داشت: در این مدت همچنین وزش بادهای نسبتا شدید در اواخر وقت هر روز دور از ذهن نخواهد بود.

آخوندی گفت: از اواخر وقت امروز (جمعه) ابرناکی شدن آسمان و احتمال رعد و برق نیز پیش بینی می شود و برای فردا شنبه آسمانی صاف تا کمی ابری به همراه وزش بادهای نسبتا شدید پدیده غالب جوی استان قزوین خواهد بود.

وضعیت جوی استان قزوین را ۱۰ ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، ۳۳ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۹ ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز