خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۳۲۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: طبق برنامه‌ریزی های انجام یافته، در مدت سه سال آینده 300 میلیارد تومان منابع اعتباری برای پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب استان اردبیل جذب می‌شود.

فرامرز به‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در اردبیل، با بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده تا در مدت سه سال آینده سه هزار میلیارد ریال منابع اعتباری برای پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب استان اردبیل جذب شود تا بتوانیم طرح های مختلف در این بخش را در این مدت تکمیل و برای بهره‌مندی مردم مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری سالانه 26 میلیون مترمکعب فاضلاب برای 161 هزار مشترک در سطح استان بیان کرد: در حال حاضر 470 هزار نفر در 9 شهرستان استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند که تلاش و جدیت بر گسترش بهره‌مندی مردم از این امکان با جذب و تامین اعتبارات مورد نیاز در سه سال آینده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با بیان اینکه شبکه فاضلاب اردبیل با طراحی مناسب بدون هیچ گونه مشکلی فاضلاب مناطق مختلف شهر را تخلیه می‌کند، گفت: البته این شبکه برای جمع‌آوری آب‌های سطحی طراحی نشده و باید از ورود این آب‌ها جلوگیری شود.

به‌نژاد با اشاره به طراحی مودل برای تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل تصریح کرد: برای تامین آب در درازمدت باید این مودل خیلی پیش‌تر از این طراحی و راه‌اندازی می‌شد که در حال حاضر نیز نیاز به مودل دوم برای تصفیه‌خانه یامچی داریم.

وی از نبود قطعی آب در تابستان امسال خبر داد و افزود: با رعایت الگوی مصرف مشکلی در این حوزه نخواهیم داشت و ساعات قطعی آب روزانه در روستاها به حداقل خواهد رسید به طوری که روستائیان بین 18 تا 24 ساعت آب پایدار خواهند داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با اشاره به هدر رفت منابع آب به دلیل فرسودگی شبکه و برخی شرایط در آبرسانی به شهرها و روستاها اظهار کرد: در این استان میانگین هدر رفت آب کمتر از میانگین کشوری بوده و ما به دنبال کاهش هر چه بیشتر هدر رفت آب هستیم.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز