خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردکان:

نیازمند تعامل همه جانبه در حوزه میراث فرهنگی هستیم/ سنگ‌اندازی‌ها صنعت گردشگری را با بحران مواجه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۱۷۲

فرماندار اردکان در جلسه شورای میراث فرهنگی شهرستان از برخی تنگ‌نظری‌ها در این حوزه انتقاد کرد و گفت: رونق صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پاک و سودآور، نیازمند عزم حاکمیتی و همکاری میان‌بخشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز شهابی‌زاد اظهار داشت: در شرایطی که ۸ بافت تاریخی از ۲۴ بافت استان در این شهرستان واقع شده است؛ نیازمند تلاش، تعامل و هم‌فکری بیش‌تر برای توسعه این صنعت هستیم.

‌‌‌وی تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین طرح موجود در حوزه میراث فرهنگی شهرستان اردکان، مجموعه پردیسان است که قلب بافت تاریخی محسوب می‌شود.

‌‌‌‌فرماندار و رئیس شورای میراث فرهنگی شهرستان اردکان، با اظهار تأسف از این‌که مرمت این مجموعه مشمول مرور زمان شده؛ تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های ملی باید این خانه‌های تاریخی را که مجموعه‌ای بی‌نظیر برای جذب گردشگر به‌وجود آورده‌اند مرمت و قابل بهره‌برداری نمود.

‌‌شهابی‌زاد با تأکید بر این‌که در واحدهای گردشگری و تفریحی قائل به عدم نظارت نیستیم؛ از برخی تنگ‌نظری‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و عدم هماهنگی دستگاه‌ها انتقاد کرد و افزود: به‌زودی در این خصوص تعیین تکلیف خواهد شد.

‌‌‌وی با بیان این‌که 'برندسازی' در حوزه میراث فرهنگی را دنبال می‌کنیم؛ تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان، زیارتگاه‌های بی‌نظیر زرتشتیان جهان ازجمله چک‌چک است که علی‌رغم قرارگیری در شهرستان اردکان، به‌درستی مورد توجه قرار نگرفته است.

‌فرماندار اردکان تسریع در اصلاح مسیر دسترسی به قلعه خرگوشی اردکان به عنوان یک بنای کم‌نظیر را ضروری دانست و از اقدام قریب‌الوقوع کار تسطیح مسیر در بخش عقدا خبر داد.

‌‌‌رئیس شورای میراث فرهنگی شهرستان همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی نظیر طرح‌های بازآفرینی شهری تأکید کرد و گفت: این طرح می‌تواند یکی از منابع تأمین مالی مهم در حوزه میراث فرهنگی و رسیدگی به بناهای تاریخی باشد.

‌‌‌در ادامه این نشست هر یک از اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند و در پایان، اصلاح ترکیب اعضای این شورا و دعوت از فعالان میراث فرهنگی، ارائه راهکارهای قانونی و پیشنهادات برای پی‌گیری مرمت مجتمع پردیسان و... مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز