خبرگزاری کار ایران

دستگیری عاملان برداشت های غیرمجاز بانکی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۱۰۴

2 کلاهبردار فضای مجازی که با طراحی صفحه‌های جعلی اقدام به برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد مختلف کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فرمانده انتظامی استان با اعلام این خبر افزود: در پی شکایت تعدای از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابهای آنها با استفاده از درگاهای جعلی (فیشینگ) موضوع به قید فوریت با تشکیل کارگروهی ویژه در دستور کار ماموران پلیس فضای تبادل اطلاعات استان قرار گرفت.

سردار مهدی حاجیان افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های فنی - تخصصی و اطلاعاتی لازم یکی از متهمان را که اقدام به سرقت از حساب چندین نفر کرده بود، شناسایی کردند.

رئیس پلیس استان قزوین تصریح کرد: پس از انجام اقدامات مراقبتی و هماهنگی با مرجع قضائی متهم را که در یکی از مناطق شهرستان تاکستان مخفی شده بود طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تجهیزات رایانه ای و هوشمند او کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: در بررسی های اولیه تجهیزات هوشمند، ۴۱۰ فقره شماره کارت عابر بانک متعلق به غیر به همراه رمز دوم آنها و سایر مشخصات، شناسایی و استخراج شد.

وی بیان داشت: در ادامه این عملیات سرانجام با تلاش ماموران یکی از همدستان متهم که از طریق برنامه نویسی و طراحی درگاه های جعلی پرداخت های بانکی با متهم همکاری می کرد نیز دستگیر شد.

این مسئول قضایی استان افزود: این ۲ کلاهبردار پس از اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: تاکنون تعداد ۱۰۰ مال باخته در این خصوص شناسایی شده و در مجموع از ۴۱۰ کارت حدوداً نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز صورت گرفته و تحقیقات پلیس برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: هموطنانی که به این شیوه و شگرد از آنان کلاهبرداری شده است، می توانند برای پیگیری های لازم به پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قزوین مراجعه کنند.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان خواست برای پرداخت برخط فقط از درگاه های مخصوص بانک ها استفاده کرده و پس از اطمینان از استفاده وب سایت ها از پروتکل https نسبت به پرداخت های اینترنتی اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز