خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی در البرز مطرح کرد؛

البرز در جایگاه مهم قطب تولید کشور قرار دارد/ مشکلات تولید و صنعت البرز را پیگیری می کنم

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۰۴۲

رئیس مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه برخی از مسائل و مشکلات استان البرز را پیگیری می کنم، افزود: با توجه به عملکرد مثبت استاندار البرز و تلاش نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی که هریک ریاست سه کمیسیون مهم را بر عهده دارند، ویژگی ارزشمندی را برای استان البرز رقم زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی امروز در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر استان البرز که در هشتگرد و با حضور استاندار البرز و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: استان البرز علیرغم تنوع قومیتی در جایگاه مهم قطب تولید قرار گرفته چرا که یک مجموعه زمانی موفق است که بتواند متکی به تولید و اشتغال باشد.

وی افزود: موافقت جدا شدن البرز از تهران در زمانی صورت گرفت که پتانسیل و ظرفیت منطقه برای این تصمیم کافی و جامع بود و امروز البرز به عنوان قطب تولید و صنعت و کشاورزی باعث افتخار کشور است.

لاریجانی با عنوان اینکه برخی از مسائل و مشکلات البرز را پیگیری می کنم، افزود: با توجه به عملکرد مثبت استاندار البرز و تلاش نمایندگان مردم این استان در مجلس که هر یک ریاست سه کمیسیون مهم مجلس را بر عهده دارند، ویژگی ارزشمندی را برای استان البرز رقم زده است.

لاریجانی به عملیاتی شدن تولید محوری تاکید کرد و گفت: روحیه تلاش ارزشمند است و برای حفظ این روحیه‌ باید روی پای خودمان بایستیم و در مقابل مشکلات مقاومت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات کشور تنها مربوط به تحریم نیست و اقتصاد مزمن همراه با وضعیتی که رفتار بیمار گونه ترامپ ایجاد کرده است، باعث مشکلات بسیار برای ایران و دیگر کشورها شده است.

لاریجانی با عنوان اینکه پول برخی کشورهای منطقه، آمریکا را گستاخ کرده است، اظهار داشت: اگر اقتصاد کشور، تولید محور نباشد دچار مشکلات بیشتر خواهیم شد. 

وی گفت: دولت کارآفرین خوبی نیست لذا لازم است کارآفرینان وارد عرصه تولید شوند و دولت تنها با بسترسازی زمینه را فراهم کند.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: اگر متحد باشیم میتوان بر فشارهایی که از خارج کشور تحمیل می شود پیروز شد.

وی گفت: ما در کشور بن بست برای مذاکرات بین المللی نداریم و زمانی که آمریکایی ها گفتند برای غنی سازی مذاکره کنیم ایران درهای دیپلماسی و مذاکره را باز کرد ولی بد عهدی خودشان روند کار را مختل کرد.

لاریجانی با تاکید بر مقاومت در برابر دشمن، تاکید کرد: با رفتار نابهنجار آمریکا بسیاری از کشورها می دانند که باید در مقابل امریکا و زورگویی هایش ایستاد و ما نیز امروز باید با مقاومت خود نشان دهیم میتوانیم روی پای خودمان بایستیم و برای رسیدن‌ به مقصود نباید به دیپلماسی کشور فشار آورد.

رئیس قوه مقننه گفت: امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، البته در این رابطه تمهیدات لازم در سطح کلان مدیریتی اتخاذ شده، اما باید در سطوح پایین تر نیز امتداد تشکیلاتی پیدا کند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی وزارت صمت و تعاون برای افزایش ممنوعیت اقلام کالاهای وارداتی، گفت: وزارت صمت می تواند موارد و اقلام جدید را اعلام کند و اگر لازم بود نیز میتوان در نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم گیری کرد، همچنین می توان واردات برخی از اقلام و تجهیزات پزشکی که در داخل تولید می شود را ممنوع کرد.

لاریجانی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات صنایع و کارخانجات، مساله معوقات بانکی و جرایم مرتبط با آن است. به نظر من، بانک مرکزی باید تمهیدات و مکانیزم خاصی را برای کمک به واحدهای تولیدی ایجاد و تولیدکنندگان واقعی را از سوء استفاده کنندگان متمایز کند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون و با اذن مقام معظم رهبری، اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای توسعه حوزه فنی و حرفه ای در نظر گرفته شده است که این مسئله باید هر چه سریع تر عملیاتی شود.

رئیس قوه مقننه با اعلام اینکه برای صنوف مختلف در بحث بازگشت ارز صادراتی باید شرایطی متفاوت تعیین شود، گفت: در بحث بازگشت ارز صادراتی پیشنهاداتی از بخش های مختلف از جمله اتاق بازرگانی ارائه شده است و به طور مثال می توان محرومیت از معافیت مالیاتی را نسبت به صادرکنندگانی که ارز صادراتی را پس نمی دهند، اعمال کرد.

وی گفت: در شرایط کنونی بانک ها برای تأمین سرمایه در گردش صنایع با مشکلاتی روبه رو هستند، از این رو بانک مرکزی باید پیشنهاد دهد که چطور می توان حجم تسهیلات بانک ها را افزایش داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مباحث مطرح شده در نشست امروز، در جلسات آتی باید مسائل و محورها به صورت جزئی و بخش به بخش بررسی شود، تا موارد و موانع باقی مانده برای اجرای قوانین و رونق تولید رفع شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز