خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:

توانمندسازی زنان سرپرست‌خانوار و افراد معلول/ تاکید بر ارتقای سلامت اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۸۶۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی و تلاش برای بهتر زیستن جامعه هدف است، گفت: توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و افراد معلول مورد توجه این سازمان است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی اظهار داشت: اعتقاد دارم سازمان بهزیستی یک نهاد آموزشی است که می تواند برنامه های بهتر زیستن را در جامعه اشاعه دهد که خوشبختانه در این زمینه گام های بسیار خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: در این بیانیه رهبر انقلاب دو موضوع مهم شفاف سازی و ارتقاء سلامت اجتماعی را مطرح و بر آن تاکید داشتند که می‌توان گفت یکی از برنامه های اصلی سازمان بهزیستی نیز محسوب می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد جامعه هدف بهزیستی را بسیار گسترده دانست و اظهار داشت: سازمان بهزیستی از بدو تولد افراد تا زمان سالمندی همواره در کنار مردم است؛ چه در زمان کودکی که آموزش های لازم از طریق مهدهای کودک به فرزندان ارائه می شود تا به توانمندی برسند و چه در دوران سالمندی که افراد نیاز به حمایت های همه جانبه دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر ارتقای سلامت اجتماعی تصریح کرد: توانمندسازی افراد کم توان جامعه که از لحاظ آماری تعدادی قابل توجهی هم هستند یکی از دیگر وظایف مهم بهزیستی به شمار می رود؛ متاسفانه برخی افراد از لحاظ جسمی، شنوایی، بینایی و غیره کم توان هستند که خوشبختانه بهزیستی با انجام آموزش های توانبخشی و مشاوره های ژنتیکی این عزیزان را یاری کرده و فاصله میان آنها و جامعه را به شدت کاسته است.

ریاحی توانمندسازی افراد جامعه به ویژه زنان خانوار را امری ضروری دانست و گفت: خوشبختانه طی تفاهم نامه ای که میان نهاد ریاست جمهوری و دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور منعقد شده است شیوه های برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در حوزه آموزش و مشاغل خانگی برنامه ریزی شده است.  

وی با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه یکی از وظایف مهم همه بویژه دستگاه های اجرایی است، خاطرنشان کرد: مسائلی مربوط به مواد مخدر، اعتیاد و فضای مجازی در جامعه وجود دارد که می توان با ارائه آموزش های مفید و به موقع، از لطمه های جبران ناپذیری که به خانواده وارد می کند جلوگیری کرد.

ریاحی بیان داشت: لازم است از جوانانی که می خواهند در آینده عرصه های اجتماعی و اقتصادی کشور را در دست بگیرند حمایت کنیم؛ که رسیدن به این امر مهم همکاری تمام سازمان ها و ادارات اجرایی را می طلبد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز