خبرگزاری کار ایران

فاضلی هریکندی:

دستگاه‌های اجرایی به ساماندهی معتادان متجاهر ورود کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۴۰۸

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر، گفت: بنا نیست صرفا دادگستری و بهزیستی در این زمینه متولی باشند و به تنهایی بار مسئولیت را به دوش بکشند لذا باید دستگاه های اجرایی به ساماندهی معتادان متجاهر ورود کنند.

به گزارش ایلنا، حسین فاضلی هریکندی در نخستین حضور عمومی خود در استان البرز به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونان وی و معاونان رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج از شیرخوارگاه امام علی(ع) بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید و در نشست با مدیرکل بهزیستی البرز ضمن تاکید بر سختی فعالیت در بهزیستی به دلیل نوع جامعه هدف آن گفت: در آیات و احادیث متعددی بر جایگاه والای کرامت مستمندان و ایتام تاکید شده است که کارکنان بهزیستی با از خودگذشتی در حال انجام آن هستند.

وی در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیرکل بهزیستی استان در خصوص مشکلات ساماندهی معتادان متجاهر توسط بهزیستی بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که ساماندهی معتادان و رها شدگان به دلیل امکانات و بودجه محدود بهزیستی به تنهایی توسط این اداره ممکن نیست و باید تلاش شود بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها در این زمینه تدابیری اتخاذ شود؛ کما اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی شخص استاندار در هر استانی مسئول تشکیل ستادی متشکل از دستگاه‌های متعددی از جمله دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما، ستاد مبازره با مواد مخدر، کمیته امداد است.

دستگاه‌های اجرایی به ساماندهی معتادان متجاهر ورود کنند

رئیس کل دادگستری استان البرز با انتقاد از رویه موجود تصریح کرد: بنا نیست صرفا دادگستری و بهزیستی در این زمینه متولی باشند و به تنهایی بار این مسئولیت را به دوش بکشند و در بعد عملیات ورود کنند؛ ؛ از دادستان مرکز استان می‌خواهیم که با دستگاه های متولی نشستی برگزار کرده و وظایف قانونی آن ها را متذکر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نگهداری بیماران دچار جنون توسط بهزیستی یکی از مسئولیت‌های واگذار شده به این اداره است، توضیح داد: قانون، قضات را مکلف کرده است در جایی که بیم آسیب رساندن فرد به خود یا جامعه وجود دارد، ورود کنند و نگهداری مجانین تا زمان بهبود یا رفع خطر را به دستگاه متولی تکلیف کنند.

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز در این نشست با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به جامعه هدف بهزیستی، بخشی از مشکلات پیش روی این اداره را مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز