خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

ثبت موزه علی اکبر صالحی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۱۴۰

موزه علی اکبر صالحی به نام موزه ملت روز دوشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در قزوین ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اصغر مونسان در جریان سفر به قزوین و بازدید از بخش های مختلف این موزه گفت: دکتر صالحی از مفاخر علمی کشور هستند و در مقام های مختلف خود آثار برجسته و خدمات ارزشمندی را به یادگار گذاشته اند.

وی اضافه کرد: این اقدام علی اکبر صالحی در تقدیم هدایای مختلف به میراث فرهنگی که در دوره‌های مدیریت خود دریافت کرده اند بسیار ارزشمند بوده و موجب تشکیل موزه‌ای بسیار فاخر و گران قیمت در سرای سعد السلطنه قزوین شده است.

مونسان گفت: اشیا بسیار ارزشمند و گران قیمتی در این موزه وجود دارد و مردم می توانند از آنها بازدید کنند.

موزه علی اکبر صالحی در شبستان حیاط شترخان واقع در سرای تاریخی سعد السلطنه قزوین قرار داشته و ۶۶۰ متر مربع وسعت دارد.

در این موزه مجموعه ای از هدایای دکتر صالحی که در زمان تصدی گری وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وی از سوی سران ۱۵۰ کشور آسیایی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی اهدا شده، به نمایش گذاشته شده است.

۴۰۰ قطعه شی نفیس که تنوع آنها بالاست شامل انواع صنایع دستی، شمشیر و مدال، تابلو فرش و تابلو نقاشی، سکه، ساعت، بشقاب های و گلدان های تزیینی، مجسمه و لوازم زینتی در این موزه به نمایش گذاشته شده و همچنان با هدایای جدید توسعه می یابد.

همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی ۲ هزار جلد از کتاب های خود را برای نگهداری به این موزه اهدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز