خبرگزاری کار ایران

برنامه های هفته ملی مهارت در البرز تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۰۴۹

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، گفت: به مناسبت هفته ملی مهارت و سالروز کارآفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای، آموزشهای کاملاً کاربردی، عملی و کوتاه مدت از تاریخ 31تیرماه جاری لغایت دوم مردادماه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان البرز برای متقاضیان اجرا می شود.

به گزارش ایلنا؛ تقی غیاثی تبار گفت: تغییرات سریع و گسترده در دانش و فناوری ها و در نتیجه اثرگذاری آن در سبک زندگی و فعالیت های شغلی، نیاز به آموزش همزمان و هم راستا با تحولات را ضروری نموده ، چرا که بهره مندی از تغییرات روز برای رفاه اجتماعی جامعه جز با آموزش میسر نخواهد شد. این تغییرات، نیازمند استفاده از روش آموزش های کوتاه مدت یا به عبارتی کپسولی است. 

وی خاطرنشان کرد: عناوین رشته های فنی و مهارتی برای آموزش های کپسولی رایگان در سایت میزخدمت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز به نشانی www.khedmat.alborztvto.ir بارگزاری شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سایت در بخش ثبت نام دوره های گذر مهارت ، اقدام به ثبت نام و شرکت در دوره ها نمایند. 

وی همچنین از برپایی نمایشگاه گذر مهارت و اجرای مسابقات مهارت آزمایی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی با همکاری آموزشگاه های آزاد استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعامل بخش خصوصی و دولتی و استفاده از توانمندی ها و ظرفیتهای دوطرف نقش تعیین کننده ای در ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای و آشنایی مردم با مقوله مهارت آموزی و تغییر نگرش آنان از مدرک گرایی  به  مهارت افزایی دارد. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه با اشاره به برنامه های ششم مرداد تصریح کرد: توسعه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی در سال «رونق تولید»، ایجاد انگیزه و عزم ملی برای دستیابی به فرصت های شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی، ارتقای منزلت و جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای و اطلاع رسانی هرچه بیشتر این آموزشها در سطوح مختلف از عمده اهداف برنامه های این هفته است.

غیاثی تبار گفت: در هفته ملی مهارت بازدید از تجهیزات ، امکانات و کارگاههای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان برای تمام مراکز آموزشی آزاد است و علاقه مندان می توانند این بازدید را فرصتی مغتم بشمارند و به ثبت نام حرفه مورد علاقه خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: برپایی نمایشگاه، اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت، نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفتگوی ویژه خبری در صدا و سیمای استان ، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در بین کارکنان، دیدار با امام جمعه، سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، تبلیغات محیطی و معرفی نخبگان مهارتی از جمله برنامه های این اداره کل به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت است.

 گفتنی است هفته ملی مهارت از 31 تیرماه آغاز و تا ششم مردادماه سالجاری ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز