خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور:

انتصاب 5 معاون استاندار از میان بانوان در کمتر از یکسال بی‌سابقه است

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۹۶۰

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، گفت: خوشبختانه با حمایت و پیگیری های وزیر کشور، در حال حاضر بسترهای لازم به منظور تحقق سهم 30 درصدی بانوان از مناصب مدیریتی فراهم شده و تاکنون انتصاب 5 معاون استاندار از میان بانوان در کمتر از یکسال بی‌سابقه بوده است.

به گزارش ایلنا، فریبا نظری در نشستی با حضور بانوان مدیر استانداری و فرمانداری البرز  با اشاره به اجرایی شدن مصوبه دولت در خصوص سهم 30 درصدی اشتغال بانوان در مناصب مدیریتی در پنج استان کشور گفت: با همراهی برخی استانداران کشور هم اکنون استان های؛ سیستان و بلوچستان، گیلان، یزد، هرمزگان و خراسان رضوی پیش قدم در این امر مبارک شدند که امید می رود سایر استان‌ها از جمله استان البرز نیز با انتصاب یکی از بانوان البرز به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری به عنوان ششمین استان در این عرصه قدم بردارد.

وی افزود: این روند در تاریخ اداری قبل و بعد از انقلاب بی‌سابقه بوده است که پنج معاون استاندار که هم طراز با پست مدیریتی معاون وزیر به شمار می رود، از قشر بانوان انتخاب و منصوب شوند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به برنامه های این حوزه در امور زنان و خانواده یادآور شد: نگاه حوزه وزارتی امور بانوان در ارتقاء بانوان به حوزه مقامات سیاسی و ارشد کشور است و نباید به حوزه مدیریت اجرایی خلاصه شود.

نظری ضمن ابراز خرسندی از هماهنگی های صورت گرفته از سوی سایر استانداران کشور در خصوص معرفی معاونین استانداری خاطر نشان کرد: پیرو تاکید وزیر کشور در این خصوص و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با استانداران، 6 استان دیگر نیز در حال معرفی معاونین استانداری خود از قشر بانوان فرهیخته و توانمند هستند که امید می رود به زودی رسانه ای شده و امید را در میان قشر بانوان کشور زنده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مقاومت ها در حوزه انتصاب بانوان پرداخت و گفت: هنوز در کشور در مقابل پذیرفتن نقش های چندگانه برای زنان مقاومت هایی وجود دارد که در صورت خودباوری زنان می تواند موجب تجدید نظر مدیران ارشد کشوری شده و بسترهای لازم به منظور تحقق این مهم در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز