خبرگزاری کار ایران

کاظم زاده خبر داد:

بهره‌مندی 3289 خانوار بهزیستی لامرد از مستمری ماهیانه/ کسب دو مقام نخست استانی بهزیستی لامرد در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۹۵۳

رئیس اداره بهزیستی لامرد گفت: باتوجه به برنامه ریزی انجام شده در حال حاضر، مستمری ماهیانه به حساب 3289 خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان واریز می شود و این درحالیست که در گذشته فقط 588 خانواده مستمری دریافت می کردند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از لامرد،«معصومه کاظم‌زاده» در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی با گرامیداشت این هفته افزود: 3289 خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان لامرد هستند که این تعداد شامل 2600 معلول ، 419 زن سرپرست خانواده و دیگر گروه‌های هدف بهزیستی می شوند.

رئیس اداره بهزیستی لامرد با بیان اینکه معلولین می‌توانند خدمات را از طریق تسهیل گران و نمایندگی‌های بهزیستی در بخش‌های شهرستان دریافت کنند، گفت: 8 مددکار در بخش‌های دولتی و غیردولتی به معلولین خدمات می‌دهند و معلولان در روستاها می‌توانند نیاز های خود را از طریق تسهیل گران پیگیری کنند.

بهره مندی 3289 خانوار تحت پوشش بهزیستی لامرد از مستمری ماهیانه

وی در ادامه از بهره مندی 3289 خانوار تحت پوشش بهزیستی لامرد از مستمری ماهیانه خبر داد و افزود: 588 خانواده تحت پوشش‌بهزیستی شهرستان بودند که با تلاشی که در این دولت انجام شد،توانستیم خانواده‌هایی که سالیان متوالی در انتظار دریافت مستمری از سازمان بهزیستی بودند را تحت حمایت مستمر سازمان بهزیستی قرار دهیم.

این مسئول اضافه کرد: تا سه ماهه نخست امسال؛ 3289 خانوار از معلولان، زنان بدسرپرست و خودسرپرست، افراد از کارافتاده و چندقلوها به صورت ماهیانه مستمری دریافت می‌کنند که ماهیانه حدود 572 میلیون تومان برای مستمری این خانواده‌ها اختصاص داده شده است که به حساب خانواده های تحت پوشش واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: مستمری هر مددجوی تحت پوشش در گذشته ۵۳ هزار تومان بود و خانواده های ۵ نفره تا ۱۰۰ هزار تومان دریافتی داشتند اما درحال حاضر به هر فرد حدود ۱۴۵هزار تومان و ۴۶۵هزار تومان به خانواده‌های ۵ نفره پرداخت می شود.

کسب دو مقام نخست استانی طی سال 97

کاظم زاده در ادامه از کسب مقام نخست استانی بهزیستی لامرد در زمینه «تامین مسکن مددجویان» و «جذب مشارکت‌های مردمی» طی سال 97 خبر داد.

وی با اشاره به دستاوردهای‌بهزیستی لامرد در تامین‌مسکن مددجویان تحت پوشش گفت: اداره بهزیستی لامرد در سال گذشته موفق به احداث و تکمیل ۹۴ واحد مسکونی با اعتباری بالغ‌ بر ۷ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۹۷۵ هزار ریال شد و این خانه‌ها در اختیار واجدین شرایط قرار گرفت. 

رئیس اداره بهزیستی لامرد ادامه داد: این سازمان از سال ۸۹ تاکنون طی تفاهم نامه‌ای با بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانسته است ۷۸۷ واحد مسکونی را با اعتباری بالغ‌ بر ۳۱ میلیارد ریال تکمیل کند و به مددجویان تحت پوشش واگذار کند و در حال حاضر ۱۴ واحد مسکونی برای خانواده های دو معلولی در حال ساخت است و تلاش داریم که با کمک خیراندیشان بتوانیم این واحدها را تکمیل کنیم.

وی با اشاره به حوزه جذب مشارکت‌های مردمی در سال گذشته گفت: کمک های خوبی در زمینه مشارکت‌های مردمی از سوی خیرین، موسسات خیریه، اصناف و مردم خیراندیش شهرستان به جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی اهدا شده است که این کمک ها در سه بخش نقدی، غیرنقدی و خدماتی تقسیم بندی می شود.

23 میلیارد و 806 میلیون ریال مجموع کمک های نقدی، غیرنقدی و خدماتی سال 97

کاظم زاده در ادامه 23 میلیارد و 806 میلیون ریال را مجموع کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی سال 97 بهزیستی لامرد اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته کمک های نقدی 7 میلیارد و 964 میلیون ریال و کمک های غیرنقدی 6 میلیارد و 295 میلیون ریال و کمک های خدماتی به مبلغ 9 میلیارد و 547 میلیون ریال بوده است.

وی  کمک های نقدی ، غیرنقدی و خدماتی بهزیستی لامرد در سه ماهه نخست سال جاری را یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.

کاظم زاده با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی اورژانس اجتماعی بهزیستی لامرد گفت: با توجه به رشد آسیب‌های اجتماعی و تغییر سبک زندگی و تاکید مقام معظم رهبری در دو سال اخیر مبنی بر مداخله و کنترل آسیب های اجتماعی، راه اندازی اورژانس اجتماعی در شهرستانهای دارای جمعیت بالای 50 هزار نفر از اولویت‌های قانون برنامه ششم توسعه و سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت که در این راستا مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی لامرد فعالیت رسمی خود را از سال گذشته با چهار نیروی تخصصی (دو مددکار و دو روانشناس) آغاز کرد.

تشکیل 285 پرونده در اورژانس اجتماعی

این مسئول تصریح کرد: 285 پرونده در زمینه های مختلف کودک آزاری و همسرآزاری در اورژانس اجتماعی بهزیستی لامرد تشکیل شده است و در این مدت کوتاه با همکاری مردم، خدمات اورژانس اجتماعی معرفی شد و در ادامه نیازمند کمک رسانه ها می باشیم تا عموم جامعه از خدمات اورژانس اجتماعی آگاه شوند.

وی با بیان اینکه خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی آماده ارائه خدمات به گروه هدف است، گفت: معتادان و بیماران روانی مزمن جزو گروه هدف اورژانس اجتماعی‌ نیستند ولی جزو گروه بهزیستی هستند که به واحدهای پیشگیری و توانبخشی ارجاع داده می شوند.

کاظم زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوزه اشتغال مددجویان تحت پوشش گفت: با اعطای 715 میلیون تومان تسهیلات در سال گذشته برای 60 نفر اشتغال پایدار ایجاد شد. در حوزه اشتغال اگر خانوادههای تحت پوشش برای راه اندازی کسب و کار اقدام کنند یا اگر کارفرمایان بتوانند افراد تحت پوشش بهزیستی را بکار بگیرند از مشوق های بیمه ای بهره مند می شوند.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز