خبرگزاری کار ایران

قربانی به ایلنا خبرداد:

خسارت به 30 مدرسه مسجدسلیمان براثر زلزله/ برآورد خسارت 40 میلیارد تومانی

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۸۶۵

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان از خسارت به 30 مدرسه مسجدسلیمان براثر زلزله خبر داد.

علی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: همانطوری که می‌گویند مسجدسلیمان شهر اولین‌ها بوده بیشتر مدارس این شهرستان نیز مربوط به بیش از 60 سال پیش است و اکثر این مدارس با توجه به مصالح در دسترس بودن منطقه از سنگ است.

وی ادامه داد: بر اثر زلزله اخیر که در این شهرستان اتفاق افتاد حدودا 30 مدرسه آسیب دیده‌اند و مدارسی که  دچار خسارت جزیی شده اند باید تعمیر شوند و 3 مدرسه نیز باید مقاوم سازی شوند.

قربانی ادامه داد: تعدادی از مدارس نیز در دست بررسی قرار گرفته که باید تخریب و بازسازی شوند و با بررسی های بیشتر توسط کارشناسان مربوطه حدود 12 مدرسه تخربی هستند که 3 تای آنها مقاوم سازی می‌شوند و حدود 17 مدرسه نیز تعمیر خواهند شد.

وی عنوان کرد: تاکنون حدود 40 میلیارد تومان در بحث خسارت مدارس مسجد سلیمان در زلزله اخیر برآورد شده است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان خوزستان اضافه کرد: مدارس مسجد سلیمان برای مقاوم سازی در بحث زلزله از قبل در دستور کار قرار گرفته بودند و اسفند ماه گذشته یک هنرستان شبانه روزی که حدود 10 میلیارد تومان هزینه اش است و 2 مدرسه 12 کلاسه و یک مدرسه 6 کلاسه که هزینه ساخت مدارس 12 کلاسه هرکدام 6 میلیارد تومان و 6 کلاسه نیز 3 میلیارد تومان است که پروژه ساخت این مدارس در مناقصه قرار گرفته است که نوسازی می شوند.

وی گفت: 4 مدرسه روستایی که 2 مدرسه 4 کلاسه و یک 3 کلاسه و یک مدرسه یک کلاسه نیز از فروردین ماه آغاز شده و تا مهرماه آماده بهره برداری خواهند بود.

قربانی بیان کرد: طی 3 ماه گذشته حدود 25 میلیارد تومان در شهرستان مسجد سلیمان جهت بازسازی  مدارس این شهرستان با توجه به شرایط نامطلوبشان هزینه شده است. که با زلزله‌ای که پیش آمد بار مسئولیتی ما نیز سنگین تر شد.

وی گفت: از شنبه آینده تعمیرات این مدارس آسیب دیده براثر زلزله آغاز خواهد شد و برای بازسازی مدارس تخریبی نیز در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم چرا که به یکباره نمی توانیم این تعداد مدارس را هم به لحاظ اعتباری و هم جابه‌جایی این دانش آموزان با مشکل مواجه خواهیم شد و قرار است تعدادی از مدارس را با 2 شیفته کردن و تعدادی را نیز تعمیرات موقت و تعدادی را با تخریب و احداث مدیریت کنیم تا مهرماه امسال به مشکلی برنخوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز