خبرگزاری کار ایران

مونسان در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد:

تلاش دولت برای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری/ افزایش سهم گردشگری در اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۷۶۴

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تدابیری در دستور کار دولت قرار گرفته تا زمان پروسه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کاهش یابد.

علی اصغر مونسان در حاشیه سفر به استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: حوزه گردشگری جایگاه مناسبی در اقتصاد کشور دارد و سال گذشته 11.8 میلیارد دلار بنابر اعلام بانک مرکزی سهم گردشگری کشور بوده که سه درصد را شامل می‌شود و با توجه به رقبای منطقه ای هدفگذاری رسیدن به 6 درصد است.

وی افزود: برای رساندن سهم گردشگری از 3 به 6 درصد بالغ بر 30 میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در حوزه گردشگری در کشور سرمایه‌گذاری در حال انجام است و حجم سرمایه‌گذاری باید جهش یافته و افزایش یابد.

مونسان اضافه کرد: کوتاه کردن بوروکراسی های سرمایه‌گذاری یکی از معضلاتی است که کشور با آن مواجه است و بخشی از این بوروکراسی ها تحمیل شده است.

این مسئول با اشاره به استعلام از 18 دستگاه در حوزه سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری اذعان کرد: سازمان میراث فرهنگی این پروسه را کوتاه کرده و مسیر سرمایه‌گذاران را باز کرده تا با کوتاهترین زمان کارهای سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: دولت تدابیر و تمهیداتی را برای بازنگری در زمینه پروسه سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرارداده است.

مونسان ادامه داد: طی هشت ماه اخیر فرآیند استعلام سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یک تا دو ماه شده و امیدواریم با مساعدت دولت این زمان را به 10 روز کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز