خبرگزاری کار ایران

نقی‌زاده در گفت و گو با ایلنا خبر داد:

کاهش 12/3 درصدی حوادث ناشی از کار در استان آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۵۰۸

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی از کاهش 12/3 درصدی حوادث ناشی از کار سال 97 استان آذربایجان غربی در مقایسه با سال96 خبر داد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، رضا نقی زاده در گفت وگو با ایلنا با اعلام مطلب فوق افزود: تعداد حادثه دیدگان ناشی از کار در سال گذشته 570 مورد بوده که 98 درصد حادثه دیدگان را مردان و 2 درصد را زنان تشکیل داده‌اند.

این مقام مسئول در خصوص حوادث ناشی از کار منجر به فوت اظهار داشت: در سال97 تعداد افراد فوت شده بر اثر حوادث ناشی از کار 31 مورد بوده است.

نقی زاده افزود: آمار حوادث منجر به نقص عضو از 31 مورد به 18 مورد و حوادث منجر به قطع عضو از 43 مورد به 32 مورد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش ایمنی در بخش صنعت، تولید و ساختمان اعلام کرد: بخش صنعت و تولید با 142 مورد حادثه بیشترین تعداد حوادث در سال 97 را داشته که 12 مورد آن منجر به فوت شده است و در بخش ساختمان نیز 307 مورد حادثه ثبت شده که 8 مورد آن منجر به فوت شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بررسی آمار علل و حوادث ناشی از کار سال 97 عنوان کرد: بیش از 78 درصد علل بروز حوادث در اثر عدم نظارت، عدم آموزش و شرایط نا ایمن کارگاه بوده که قصور آن متوجه کارفرما و کمتر از 22 درصد بدلیل رفتار نا ایمن کارگران و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی است.

نقی‌زاده فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات در بسیاری از صنایع، شرایط ناایمن کارگاه ها و عدم نظارت موثر را دلایل شایع بروزحوادث ناشی از کار عنوان کرد و افزود: کارفرمایان برای بهره‌مندی از خسارات پرداختی  توسط شرکت‌های بیمه‌ای در حوادث ناشی از کار معمولا دفاع مؤثری از خود نمی‌کنند و این امر موجب شده که علل بروز حوادث بیشتر متوجه کارفرمایان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز