خبرگزاری کار ایران

رئیس‌مرکز پژوهش شورای شهر کرج :

متولیان اصلی در صحنه ساماندهی کودکان کار غایب هستند/ فشار اقتصادی تهدید نشاط خانوارها

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۴۴۳

رئیس‌مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: متولیان اصلی در صحنه ساماندهی کودکان کار و خیابانی غایب هستند و شهرداری برغم آنکه رأساً عهده دار مسئولیتی نیست اما در غربالگری و حمایت از آنها اقدامات متعددی انجام داده است.

به گزارش ایلنا، سارا دشت گرد، امروز طی سخنانی در صد و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر کرج که با حضور مدیرکل سیاسی و اجتماعی استانداری البرز برگزار شد، بیان داشت: بسیاری از مشکلات کنونی جامعه توسط دولت قابل پیگیری و رفع است و ارتباط چندانی به مدیریت شهری پیدا نمی کند. افزایش سرسام آور نرخ اجاره بها در شرایطی که حقوق کارکنان تنها 8 درصد افزایش داشته و قشر مستأجر برای جلب نظر صاحب خانه ها به فشار مضاعفی افتاده اند، از نمونه همین مشکلات است.

وی افزود: مرکز پژوهش های شورای شهر کرج در حوزه زنان سرپرست خانوار مطالعات و نشست هایی داشته است اما باید گفت که حتی آمار منسجم و قابل استنادی از تعداد زنان سرپرست خانوار در سطح استان و کرج وجود ندارد یا حداقل به ما ارائه نشده است و در مقطعی مسئولان استانی از ارائه تسهیلات ارزان قیمت به این قشر خبر دادند اما آنها در مراجعات به دفتر اینجانب از سختی های تامین ضامن برای اخذ وام گلایه جدی کردند.

این مسئول با اشاره به تاکید معاون استاندار البرز مبنی بر تقویت نشاط اجتماعی، اظهار کرد: نشاط واقعی باید در کانون خانواده ها خلق شود و این مهم زمانی اتفاق می افتد که معیشت و اقتصاد خانواده ها در شرایط نرمالی باشد و افراد برای تامین سرپناه یا ثبت نام فرزندان شان در مدارس باکیفیت و موضوعات این چنینی در مضیقه نباشند، در غیر این صورت برگزاری جشن های شهری به تنهایی نشاط آفرین نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز