خبرگزاری کار ایران

معافیت مالیاتی ۵۷ درصد پرونده های مودیان آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۰۲۴

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: ۵۷ درصد پرونده‌های مودیان استان هیچ مالیاتی به آنان تعلق نمی‌گیرد، ۲۳ درصد پرونده‌ها نیز از صفر تا ۵۰۰ هزار تومان مالیات تعلق می‌گیرد و تنها سه درصد پرونده‌های سطح استان بالای پنج میلیون تومان مالیات تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، حسن کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه بیان کرد: سال ۹۷ در سطح استان هشت هزار پرونده جدید مالیاتی تشکیل داده و اداره کل امور مالیاتی به تمام بانک‌های اطلاعاتی اعم از حساب های بانکی، پست بانک، ثبت اسناد، مجوز‌های شهرداری، کارت‌های بازرگانی  دسترسی کامل دارد و به محض دریافت اطلاعات فرارمالیاتی از یک شهروند نسبت به تشکیل پرونده برای او اقدام خواهد کرد.

وی افزود: ۵۹۹ پرونده در ارتباط با تراکنش‌های بانکی شناسایی و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان  مالیات برای آنها نوشته شده است که تاکنون با رسیدگی به ۳۰ درصد این پرونده‌ها  ۲۰ میلیارد تومان وصول شده است.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲۵ پرونده فرارمالیاتی با ارقام بالای ۲۰ میلیارد تومان به دادگاه ارجاع شده و در حال رسیدگی است افزود: به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها به دنبال ایجاد شعبه مبارزه با فرارمالیاتی در دادگستری استان هستیم.

کوماسی در ادامه افزود: شائبه درآمد بالای مالیاتی استان در مقایسه با استان های دیگر اصلا صحت ندارد، در بین ۴۲ اداره کل امور مالیاتی سطح کشور، از نظر تحقق بودجه سال ۹۷ در رتبه آخر هستیم.

 وی تشریح کرد: ارزش افزوده تعلق گرفته در صنف زرگران چه امروز رسیدگی شود و چه چندین سال بعد، تفاوتی در میزان مالیات تعلق گرفته بر آن ایجاد نمی‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با بیان این که سیستم‌ مالیاتی یک ابزار مالی در دست دولت است، افزود: تعدیل ثروت و هدایت سرمایه‌گذار از جمله وظایف دستگاه مالیاتی بوده وعدالت اجتماعی بدون عدالت مالیاتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اداره کل مالیات استان وظیفه دارد تا از دارایی‌ها بیشتر مالیات گرفته و طبقات پایین‌تر در قالب کالا و رفاه اجتماعی کمک کرده تا  عدالت به وجود آید.

این مسئول ادامه  داد‌: طی سه ماه ابتدایی سال جاری در آذربایجان‌غربی ۴۰ میلیارد تومان عوارض و ۲۰۹ میلیارد تومان مالیات وصول شده است و در سال گذشته ۸۶۳ میلیارد تومان مالیات و ۲۰۴ میلیارد تومان عوارض وصول شده است.

کوماسی با اشاره به اینکه مالیات وصول شده در داخل استان بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بر اساس جمعیت و برخی شاخص‌ها تقسیم می‌شود، بیان کرد: بیشترین مالیات وصول شده مربوط به ارومیه و کمترین مالیات مربوط به چالدران بوده و تراکنش‌های بانکی آذربایجان غربی از چندین استان‌ دیگر  بیشتر است.

وی عنوان کرد: در سه ماه نخست سال جاری، یک هزار و ۱۹۴ پرونده مالیاتی جدید در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز