خبرگزاری کار ایران

نجفی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به 9 طرح اقتصادی روستایی در قزوین/ عملکرد دهیاری‌ها نیازمند بازمهندسی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۹۳۲

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: تاکنون به 9 طرح اقتصادی روستایی استان قزوین، تسهیلات ارزن قیمت پرداخت شده است.

اکرم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: هدف قانونگذار از تاسیس دهیاری، خودکفا بودن بوده که طی سال‌های اخیر و گذشت بیش از 15 سال از عمر دهیاری‌ها، خودکفایی دهیاری‌ها در حد یک لغت در کتاب باقی مانده و به شدت به منابع دولتی وابسته هستند.

وی افزود: شاید توجه به توسعه فیزیکی روستاها، این شرایط را ایجاب می‌کرد که دهیاران به سمت کارهای عمرانی سوق یابند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: در حال حاضر دهیاری‌ها، توسعه عمرانی و فیزیکی روستاها را به حد مطلوب رسانده‌اند اما عملکرد آنها به بازمهندسی نیاز دارد دارد و باید توجه به سایر ابعاد توسعه روستاها همچون اجتماعی، زیست محیطی، فرهنگی و اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

از طرح‌های اقتصادی دهیاری‌ها حمایت می‌کنیم

نجفی به توسعه اقتصادی روستاها و ایجاد درآمد پایدار اشاره کرد و گفت: از طرح‌های اقتصادی دهیاری‌ها حمایت می‌کنیم این در حالی است که دهیاری‌ها اگر بخشی از اعتبارات دهیاری را به عنوان آورده در طرح‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری  کنند، برای ادامه پیشرفت فیزیکی طرح‌ها تا مرحله بهره‌برداری از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مساعدت صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون به 9 طرح اقتصادی در روستاهای استان قزوین  تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده؛ هر دهیاری می‌تواند تا سه برابر بودجه محقق شده سال گذشته این تسهیلات را دریافت کند.

این مسئول بیان کرد: تا سقف 5 میلیارد ریال دریافت تسهیلات ارزان قیمت، نیاز به وثیقه و طرح‌نویسی ندارد و به راحتی  با ضمانت از حساب دهیاری پرداخت می‌شود.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: در زمینه تسهیلات بیش از 5 میلیارد ریال، باید فرایند طرح‌نویسی طی شود و ضمانت‌ها هم ترکیبی أخذ می‌شود تا دهیاران برای تامین وثیقه‌ها با مشکل مواجه نشوند.

نجفی ادامه داد: از جمله طرح‌هایی که توانسته‌اند در استان قزوین از تسهیلات ارزان‌قیمت بهره‌مند شوند می‌توان به طرح‌های حوزه گردشگری، صنایع تبدیلی، تولید برق از انرژی خورشید اشاره کرد.

وی ساده‌ترین کار برای دهیاری‌ها استفاده از تسهیلات ارزان‌قیمت دانست و اذعان کرد: آسان‌ترین نوع تسهیلات هم تا سقف 5 میلیار دریال و خرید ماشین‌آلات درآمدزا مانند لودر و بیل بکهو  تا طرح‌های گردشگری و بسته‌بندی و غیره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز