خبرگزاری کار ایران

ناطقی خبر داد:

سالانه بیش از 25 هزار مسافر و گردشگر از مناطق باخرز دیدن می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۸۳۸

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز گفت: سالانه بیش از 25 هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی این شهرستان بازدید می‌کنند.

علی ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در باخرز، اظهارکرد: این شهرستان 44 منطقه گردشگری دارد که هر سال به ویژه در ایام تعطیلات پذیرای گردشگران و مسافران از استان‌های مختلف و شهرهای همجوار است.  

وی افزود: تاکنون چندین اقامتگاه بومگردی و سفره‌خانه سنتی برای دریافت صدور مجوز و پرداخت تسهیلات جهت راه‌اندازی مراکز تفریحی در مناطق مختلف این شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند. 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز تصریح کرد: دره و آبشار ارزنه، تنگل ژرف، چشمه زرد کردیان، تنگل اشتی، درخت جوزتورانه، سد و بند استای و.... از مهمترین جاذبه‌های گردشگری است که مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد. 

وی همچنین با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و مذهبی این شهرستان بیان کرد: مسجد جامع تاریخی استای، مسجد و آرامگاه شیخ عبدالله، پیر تاج‌دار، شهر تاریخی مالین، آسیاب آبی جیزآباد، قلعه تاریخی اسکندرآباد، مسجد جامع چارطاق و پیردرخت جوز روستای ارزنه بناهای تاریخی در این منطقه هستند که نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

ناطقی اعلام کرد: در طبیعت درخت جوز، دره تورانه، دره ارخود و آبشارارزنه هرکدام 30جایگاه جهت نشستن و سرویس‌های خدماتی درست شده اما هنوز سرویس بهداشتی، سکو و آلاچیق جهت نشستن در برخی مناطق گردشگری نیاز است.

وی مطرح کرد: باتوجه به گستردگی مناطق گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رفاه گردشگران، اعتباراستانی که یک میلیارد و 200 میلیون ریال تخصیص یافته کافی نمی‌باشد و در این راستا حدود چهار میلیارد ریال نیاز است. 

اکنون در شهرستان باخرز ۳۸ اثر و محوطه تاریخی شناسایی شده و ۳۰ اثر و محوطه تاریخی در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز