خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک استان یزد عنوان کرد:

افزایش صادرات استان در سال جاری با وجود تنگناهای اقتصادی/ صادرات ۷۰۰ تن کالا از یزد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۷۶۷

مدیرکل گمرک استان یزد گفت: در سه ماهه نخست سال جاری با وجود تنگناهای اقتصادی، صادرات محصولات تولیدی استان یزد با افزایش مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین سلمانی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در 3 ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: در این مدت بیش از 695 هزار و 533 تن کالا به ارزش 132 میلیون و 704 هزار دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 17 درصد و از حیث ارزش 11 درصد رشد داشته است ادامه داد: علت تفاوت در درصدهای وزن و ارزش، کاهش ارزش واحد صادراتی کاشی و سرامیک در تارنمای گمرک جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مدیرکل گمرک استان یزد عمده ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد و پروفیل، نایلون و نایلکس، ظروف شیشه ای، پسته و مغز پسته و اکسید مولیبدن ذکر کرد و افزود: این کالاها به کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان، تایلند، ترکیه و سوریه صادر شده است.

وی در خصوص میزان و ارزش واردات نیز اظهار داشت: در این مدت بیش از 13 هزار و 555 تن کالا به ارزش 38 میلیون  و 178 هزار دلار از گمرک استان به کشور وارد شده که از نظر وزن 40 درصد و از نظر ارزش 27 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان یزد در پایان با بیان اینکه عمده وارادات به گمرک یزد شامل مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید است، عنوان کرد: واردات از گمرک یزد اکثرا از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، امارات، اسپانیا و آلمان انجام گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز