خبرگزاری کار ایران

نجفی در گفت‌گو با ایلنا مطرح کرد:

بازگشت اعتبارات به بدنه دهیاری‌ها / سربازان امریه، کمک آتش‌نشان هستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۱۴۹

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: اعتباراتی که از بدنه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها خارج شده بود، بازگشته و کاهش اعتبار در دهیاری‌ها نخواهیم داشت.

اکرم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: از نیمه دوم سال 96 تا به امروز، دو مرحله آزمون جذب نیروی آتش‌نشانی برای پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی استان قزوین برگزار شده است.

وی افزود: در مرحله نخست آزمون، نیروهای آتش‌نشانی دو منظوره جذب شده بودند یعنی هم آتش‌نشان و هم راننده بودند اما در مرحله دوم که امسال برگزار شد، تاکید بر جذب نیروی آتش‌نشان بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: برای جذب نیروی آتش‌نشان، دستورالعملی تهیه شد و به دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان قزوین ارسال شد.

نجفی اضافه کرد: همچنین توسط دهیاران در پایگاه‌های آتش‌نشانی مستقر در روستاها فراخوان عمومی برای جذب از داوطلبان واجدالشرایط صورت گرفت که توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین آزمون گرفته و روند آن طی شده است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در  جذب نیروی آتش‌نشان در برخی روستاهای استان قزوین خاطرنشان کرد: در برخی از پایگاه‌های آتش نشانی یک روستا در شهرستان آبیک و یک روستا در شهرستان آوج دو مرحله آزمون برگزار شده که یا هیچ نیروی واجدالشرایطی برای ثبت‌نام وجود نداشته و یا بومی نبوده و از جاهای دیگر بوده و موفق به کسب نمره حد نصاب قبولی نشده‌اند.

این مسئول، آتش‌نشانی را شغلی حساس و نیاز به آمادگی جسمانی بالایی ذکر و بیان کرد: سربازانی که به عنوان امریه در پایگاه‌های آتش‌نشانی مشغول هستند، بر اساس مجوز ستاد کل نیروهای مسلح به استانداری‌ها ابلاغ شده و کمک آتش‌نشان هستند و از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شده‌اند.

برگزاری دوره 6 روزه برای آتش‌نشانان در قزوین

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: برای تمام نیروهایی که جذب پایگاه‌های آتش‌نشانی روستاهای استان قزوین شده‌اند، دوره‌های آموزشی متعدد برگزار شده و حتی یک دوره 6 روزه در استان قزوین مستقر شده و از آموزش‌های شبانه‌روزی برخوردار شده‌اند.

نجفی ادامه داد: طبق ارزیابی انجام شده، تمام آتش‌نشانان پایگاه‌های آتش‌نشانی روستاها از آمادگی جسمانی در سطح بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: مشکلی که وجود دارد این است که هزینه‌های پایگاه‌های آتش‌نشانی باید بین دهیاری‌هایی که خدمات دریافت می‌کنند، توزیع شود که شامل تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی می‌شود که هزینه‌های بسیار بالایی دارد.

این مسئول مطرح کرد: با کاهش اعتبارات دهیاری‌ها، دهیاری‌ها کمی در تامین هزینه‌های پایگاه‌های آتش‌نشانی با مشکل مواجه شدند که عملکرد پایگاه‌های آتش‌نشانی را تحت تاثیر قرار داده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: پیگیری‌هایی انجام شده و در حال حاضر تمام ماشین‌آلات آتش‌نشانی آمادگی استفاده را دارند.

نجفی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبار، نمی‌توانیم نیرو برای سه شیفت فعال در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی را جذب کنیم.

وی اضافه کرد: اجازه أخذ یک آتش‌نشان، راننده آتش‌نشان و یک سرباز امریه به  پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی داده شده که دهیاران باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: افرادی که در آزمون آتش‌نشانی پذیرفته شده‌اند به هسته گزینش ارجاع شدند چرا که باید احراز صلاحیت شوند و این روند حدود 3.5 ماه طول می‌کشد که بر تسریع در این امر تاکید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز