خبرگزاری کار ایران

دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان خبر داد:

اعزام تیم قزوین به رقابت های بوچیا قهرمانی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۱۱۳

تیم بوچیای مردان هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان قزوین به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان قزوین گفت: دوازدهمین دوره رقابت های قهرمانی کشور مردان از ۱۷ تا ۲۰ تیرماه به میزبانی مشهد مقدس در مجموعه ورزشی حمیدی برگزار می شود.

سیروس ماله میر اضافه کرد: پیش از این، دهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور بوچیای بانوان از ۱۲ تا ۱۶ تیرماه به میزبانی همین استان برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در چهار کلاس بندی به صورت انفرادی و مطابق با قوانین و مقررات فدراسیون جهانی بوچیا برگزار می شود.

این مسئول ورزشی اضافه کرد: در بخش مردان این مسابقات ۲۰ تیم و ۹۵ ورزشکار حضور یافته و همچنین ۲۴ داور مسابقات این بخش را داوری می‌کنند.

ماله میر گفت: تیم اعزامی از استان متشکل از ۶ نفر است و در هر کلاس ۲ ورزشکار به علاوه ۲ نفر همراه فنی، یک نفر مربی و سرپرست تیم حضور دارند.

بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است که در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده بود، اما در حال حاضر توسط ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز