خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز تحقیقات وزارت کار مطرح کرد:

اعلام شاخص مرگ و میر حوادث ناشی از کار/ فعالیت 14 میلیون کارگر رسمی در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۰۹۳

معاون مرکز تحقیقات وزارت کار گفت: شاخص مرگ و میر حوادث ناشی از کار در جامعه کارگری ایران، ۱۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار کارگر است.

به گزارش ایلنا، معاون مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، سلامت جسمی و فعالیت روانی شاغلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در دومین نشست دبیرخانه های انجمن های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان کشور در مشهد گفت: براساس اطلاعات سازمان پزشکی قانونی ایران در سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۶، بیشترین میزان فوت براثر حوادث ناشی از کار مربوط به سال ۱۳۹۲ به هزار و ۹۹۴ نفر رخ داد.

آرش گودرزی افزود: بعد از سال ۱۳۹۲ میزان مرگ و میر حوادث ناشی از کار روند نزولی یافت به طوری که این تعداد در سال ۱۳۹۶ به هزار و ۶۷۵ نفر رسید که شامل کارگران رسمی، غیررسمی و مهاجر بود.

وی گفت: تعداد کارگران رسمی در کشور ۱۴ میلیون نفر است که همراه با خانواده های‌شان ۳۹ میلیون نفر از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و این جمعیت زیر پوشش قانون کار و بیمه تامین اجتماعی هستند.

گودرزی افزود: دلیل بالا بودن شاخص مرگ و میر کارگران در ساخت و ساز شهری این است که محیط کار ناایمن و رفتار ناایمن کارگر و کارفرما در کشور نهادینه شده است و در بسیاری از کارگاه های ساختمانی مجری ذیصلاح برای کنترل بهداشت و ایمنی کار وجود ندارد.

دومین نشست دبیرخانه های انجمن های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان کشور تا فردا در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز