خبرگزاری کار ایران

تجلیل از ۲۹ واحد صنعتی برتر و کارآفرینان نمونه استان یزد

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۸۴۳

مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با تجلیل ۲۹ واحد صنعتی برتر و کارآفرینان نمونه و معدنکاران یزدی استان در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار یزد در این مراسم با اشاره به جایگاه بالای استان در دو بخش صنعت و معدن کشور این موفقیت را مرهون تلاش‌های مدیران و کارکنان فهیم این حوزه یاد و از آن‌ها قدر دانی کرد.

محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه نگاه مدیران این واحد‌های تولیدی نگاهی ملی است، گفت: مدیران واحد‌های تولیدی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی استان در شرایطی کنونی که کشور دچار تحریم است در فضایی کاملا تعامل گرا فعالیت می‌کنند.

وی، وجود مشکلات ناشی از تحریم‌ها را عاملی آزار دهنده در بخش صنعت و معدن استان دانست و تاکید کرد: این مشکلات نیز با همدلی و همفکری یکدیگرحل خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به فشار اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: امروز بخش اقتصادی کشور به ویژه صنعت و معدن در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار دارد.

سیدابوالفضل موسوی افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا این بخش بزرگ اقتصادی کشور پایدار بماند تا بتوانیم از پایداری نظام و کشور سخن بگوییم.

معاون وزیر صمت هم در این مراسم تاکید کرد: رونق تولید در واحد‌های تولیدی صنعت و معدن در شرایط کنونی نیازمند حمایت بیشتر است و این مهم باید در تمامی موارد مد نظر دستگاه‌های بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و گمرکی قرار گیرد.

سعید زرندی با بیان اینکه به همت کارآفرینان صنعت و معدن و بخش‌های اقتصادی کشور شرایط دشوار اقتصادی در سال ۹۷ را پشت سر گذاشته ایم افزود: رشد ۳۴ درصدی صدور پروانه‌های بهره برداری در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در بخش صنعت گواه این مسئله است که این بخش اقتصادی کشور روند رشد خود را میسر کرده است.

معاون وزیر صمت افزایش مصرف برق واحد‌های صنعتی را نیز در این مدت ۳ و ۷ دهم درصد عنوان کرد و گفت: این مهم نشان از پویایی واحد‌های تولیدی است.

زرندی با بیان اینکه تحریم‌ها بسیاری از مشکلات را در حوزه اقتصادی کشور به وجود آورده افزود:همین تحریم‌ها برای ما فرصت‌های بی بدیلی را فراهم کرد که پیش از این متصور نبودیم.

وی از کاهش ۳۱ درصدی واردات پوشاک به کشور و افزایش ۶ درصدی صادرات پوشاک در سال ۹۷ به عنوان دستاورد تحریم‌ها یاد کرد و گفت: در اثر تحریم‌ها نیاز‌های حوزه صنعت و معدن نیز شفاف‌تر شد و این وزارتخانه با ترسیم برنامه‌های مختلف سعی دارد نیاز‌های این بخش را مرتفع کند.

مدیر کل صمت استان هم در این مراسم با اشاره به جایگاه چهارم استان در بخش صنعت کشور گفت: بخش صنعت استان با داشتن ۳ هزار و ۲۶۰ پروانه بهره برداری یکصد هزار نفر را مشغول کار کرده است.

علمدار افزود: استان یزد به رغم داشتن یک و یک دهم جمعیت کشور ۴ و ۴ دهم سرمایه گذاری و تولیدات بخش صنعتی کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۹۰۰ نوع کالا در واحد‌های صنعتی استان تولید می‌شود، گفت: از این تعداد ۴۰۰ قلم به ۹۳ کشور جهان صادر می‌شود.

علمدار همچنین به جایگاه دوم تولید مواد معدنی و جایگاه اول تنوع مواد معدنی استان یزد در کشور اشاره کرد و تاکید کرد: این در حالی است که استان در بخش تولید فولاد، شیشه، اسید فوسفوریک زنجیره کامل تولید را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز